De rara barnen

Så kom han då hem den lille pilten, eller palten eller vad man nu ska kalla sin 17-åring.
Jodå, jag kan tänka mig ett helt gäng med mindra tilltalande och rara namn!
Exempel? Nja, man kan bli anmäld och sånt är ju lite jobbigt så jag tror att ni får fantisera ihop
smeknamnen själva.

Jag åkte ner till centralen för att hämta upp honom och halt som sjutton är det efter snöfallet.
(Den tidigare instiftade myndigheten sköter inte sitt jobb till belåtenhet!)
Jo, alltså, halkigt och dant men jag kom fram helskinnad och hämtade upp honom.
Suck, pust och stön....trött var han förstås, men måste de vara så vansinnigt tjuriga och
griniga bara för det? Att man är det som litet barn kan jag förstå men som halvvuxen borde
det väl gått över?

Och varför i hela friden ska alla dessa "oförrätter" som drabbar dem ösas ut över deras mödrar?
Fast, och det här är viktigt, jag lät mig inte provoceras, utan tog det lugnt och skrattade faktiskt, men i smyg,
åt den där gnölputten. Därefter packade jag ihop mina grejer och flyttade hem till närbon igen.

Och i morgon är det dags för nya äventyr i statens tjänst...Jippi!

Trevlig vecka hörni

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Det måste vara nå´t fel på myndighetens kommunikation med de norra delarna av landet !

Här är det just nu barmark och nästan fem grader varmt ! Blomlökarna ute i rabatten fattar inte alls att det fortfarande är januari ! De sticker upp och jag täcker över ! Det är ju inte riktigt bra det heller . Aldrig är man riktigt nöjd !

Namn på raringar ? Jodå, jag har många ! Dock tror jag att du bör stanna en längre tid hos närbon om du använder dylika uttryck till den unge mannen !

2009-01-25 @ 23:07:22
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Vafalls?? Barmark? Blomlökar som sticker upp? 5 grader varmt?

Kan man månne sticka till Strandskatan istället för närbon när man inte är helt imponerad av barn och väder? Eller, ljuva tanke, skicka ner ungen till skatan för hyfsning? Näää nu skojar den hemska, inte kan jag skicka iväg honom heller. Han ska ju vara hemma och förgylla moderns dagar :-)



Trevlig måndag

2009-01-26 @ 07:32:46
Postat av: strandskatan

Hos Strandskatan är självklart både en hemsk tvilling och en "raring" välkommen !

Kommer ni idag kan jag erbjuda en utomhustemperatur på fyra grader ! Det är ju faktiskt ganska uthärdligt - eller ?



2009-01-26 @ 12:05:28
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0