Och nu över till något helt annat

Jag hade tänkt att ge en lite närmare presentation av Närbo ikväll.
Annat kom emellan vilket kan skådas på inlägget om 252 spänn.

Men eftersom jag inte är så trött än tänkte jag försöka få ihop lite fakta om Närbo innan jag går och lägger mig.

Närbo är en man med varierande ålder, ibland är han 1000 år och ibland bara 7-8. Någon gång blir han 14 men väldigt sällan 48.
Han har en lätt släng av afasi så när han ska säga Har du sett mina glasögon så kan det lika gärna bli Har du sett mina skohorn?
Han vurmar för gamla saker, det är därför jag finner nåd inför hans ögon. Speciellt förtjust är han i gamla rostiga cyklar. Ett otal har passerat under åren, de flesta lika orenoverade när de skrotades som när de införskaffades.
Närbo löser korsord och kan åka mil för att få tag på Aftonbladets fredagskryss. Ingen annan dags korsord duger, bara fredagens för det är svårast. Och när han går och lägger sig ryser han av välbehag av tanken på en stund med det där korsordet.
När vi är ute på längre bilturer ska han stanna en gång i kvarten (I själva verket tar det ungefär en och en halv timma mellan stoppen) för att gå tuppgång. Han påstår att han får ischias annars men jag tror att han egentligen drömmer om ett arbete på departementet för lustiga gångarter och hoppas på att bli upptäckt någon gång. Jag tror att han vill ansvara för just avdelningen för tuppgång. Lika ofta som han går tuppgång får han tuppjuck, det händer när han ska utföra något arbete av mer praktisk art som inte går som han vill. Då blir han lätt stirrig och svär eder så det osar om det. Då får man hålla sig undan.
En annan egenhet han har är att han hamnar i självsväng och kan inte få stopp på sig. Det brukar inträffa när han försöker sig på en dans hemma i köket. (Närbo går inte på offentlig dans)
Närbo hyser en del kroppsbehåring vilken brukar vakna till liv ungefär 5 minuter efter att han själv vaknat. Då kliar Närbos rygg och jag får rycka in som förste ryggkliare. Detta är ännu ett skäl till att Närbo är närbo med mig.
När vi ändå är inne på hår så vill jag meddela att Närbo helt ofrivilligt stöttar McDonalds. Han har nämligen deras M i nacken vilket är speciellt framträdande då han är nyklippt. Tro för all del inte att han är tatuerad, nej då, men hans hår är tunnare just i formen som ett M där bak i nacken. Ser väldigt lustigt ut.
Han är dessutom en stolt innehavare av paddfötter och saknar egentligen bara simhud mellan tårna. Det gör i och för sig inte så mycket eftersom han är en badkruka.
Och till sist så har han en mustasch-strategi som heter duga. Den är dessvärre hemlig så jag kan inte läcka någon information om detta.

Hur han ser ut? Fullt normal bortsett från det där med ögonen och näsan.




Synd egentligen men vad ska man göra?

Ja men nu vet ni, godnatt!

Kommentarer
Postat av: Markattan

Hahaha jag dör. Han är för rolig den där Närbo ändå. Hälsa honom så gott.



Markattan

2009-08-25 @ 05:27:41
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Speja

Vilken skrattinjagade beskrivning! Du är härlig du. För att inte tala om din Närbo. Han låter alldeles underbart lustig och intressant. Tack för alldeles specielllt trevlig läsning.

2009-08-25 @ 09:30:04
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja han är hälsad och en ganska festlig företeelse.



Speja; Tack. Närbo låter hälsa att speciellt hans paddfötter brukar ha en tilldragande inverkan på kvinns. Själv tror jag att det är tuppgången och mustasch-strategin.

2009-08-25 @ 09:40:03
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

hehe

Vilken målande beskrivning.

Åldersbeskrivningen lät väldigt trevlig, då blir ert förhållande varierat då.

Den där gångarten lät också spännande.

Du får ta och filma honom i smyg så vi får se.



ha det bra

/A

2009-08-25 @ 09:45:17
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Vem är jag

Fantastisk beskrivning!



Hälsa honom så gott.



2009-08-25 @ 13:10:02
Postat av: strandskatan

Ha,ha,ha - Kunde väl tro att det var något alldeles speciellt med din Närbo !

2009-08-25 @ 16:04:12
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Nja, jag tror att vi sparar världen för den upplevelsen. Det räcker så bra med de människor som befinner sig på Närbos rastplatser. De ser smått chockade ut.



Vem är jag; Ja men visst stämmer den ganska bra va? Han är hälsad.



Strandskatan; Japp, annat än speciellt duger inte för mig.

2009-08-25 @ 18:30:32
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0