Tvillingen goes Sally

På mitt jobb händer det en faslig massa. Det stavas OMORGANISATION!
Det är häftigt, det är coolt, det är ytterligt nödvändigt. (Sägs det)

Fast det får konsekvenser. För just där jag sitter händer inget alls för tillfället.
Och hur tråkigt är det inte att inte ha något att göra på jobbet?

Och hur trött blir man inte av att göra ingenting?

Så jag gick och köpte mig nya skor istället.


Nu provgår jag dem.
Mina fötter är nämligen känsliga varelser som drar på sig blåsor
och annat elände. Och tro mig, det spelar ingen roll vad jag har
på fötterna, blåsorna kommer ändå. Vi talar inte skavsår nu, vi talar
blåsor i storlek mindre insjö under fötterna.

Mina fötter tarvar alltså riktigt bra skor. Idag köpte jag dem och nu provgår jag.
Fast det är svårt att gå inomhus tillräckligt länge för att känna om skorna och
fötterna trivs. Det är nästan omöjligt.

Men, jag kan ta med skorna i en fin påse till jobbet i morgon. Eftersom jag
har så hemskt lite att göra så kan jag traska runt, våning upp och våning ner,
korridor efter korridor och provgå ordentligt. (Sen får jag nog inte lämna tillbaka dem
och då får fötterna finna sig i sina nya bostäder antingen de vill eller inte.)
Inte illa va? Att få betalt medan man provgår sina nya skor.

Är det någon som har skor som behöver gås in? För en smärre ersättning
tar jag på mig slika uppdrag, DET är min affärsidé. :D


Det är tröttsamt att inte ha nåt vettigt att göra, det är lite slitigt att provgå skor.
Att skriva inlägg i kategorin Nobelprisvinnare är rent inhumant arbetssamt
så nu går jag och lägger mig. Med skorna på.


Kommentarer
Postat av: Markattan

En sann hjälte dör med stövlarna på, så det förvånar mig inte.



Markattan

2009-09-23 @ 05:12:03
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Och en halvfigur ser åtminstone till att ha skorna på eller?

2009-09-23 @ 06:28:19
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Det är ju dötråkigt att inte ha något att göra, bra idé att gå in skor under tiden då.

Du kan ju ta några papper i handen så ser du seriös ut också medan du traskar runt i korridorerna.

Och motion får du ju också.



Jädrans smart´affärsidé du har, den är ju unik.

Det måste vara det enda företaget i den branchen.

Tyvärr har jag inga skor som behöver gås in men jag ska höra med dotter som köper skor var och varannan vecka.



CU



/A-SomSvängerSigMedModernaUttryck

2009-09-23 @ 07:50:16
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: strandskatan

Vad hör jag .. för lite att göra på jobbet ? Medan du vandrar omkring och går in dina nya skor och gör ingenting kan du ju klura på din affärsplan ...

Man skall vara rädd om fötter. Tänk hur mycket de skall slita under en livstid.

Mina fötter som för övrigt är vansinnigt tåliga går mestadels omkring i ett par stövlar av okänt material inköpta på Harald Nyborg för kr 89:-.

Annat var det på den tiden när de trycktes in i ett par riktigt spetsiga skor med hög stilettklack ...

Då kunde vi snacka blåsor i storlek med de du beskriver( usch, det låter inget vidare ...) fast mina var ju mer självförvållat s.a.s.

2009-09-23 @ 08:55:54
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Speja

Hahaha, vilken toppenidé! Tar du på dig uppdrag av en 37-foting? Jag vill ju inte att du ska vara sysslolös - för det vet jag - det är skiiiittråkigt att sitta av tiden på ett jobb där inget finns att göra. Bättre att gå då.

2009-09-23 @ 13:25:33
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Jag tror att jag kommit på något unik där ja.



Strandskatan; Stilettklackar har aldrig varit min melodi och kommer aldrig att bli det heller. Stövlar är mer min grej, av gummi, utan klack, bara att köra ner fötterna i. Fast utan strumpor för de glider bara av hela tiden och är det något jag hjärtligt avskyr så är det strumpor som viftar på tårna.



Speja; Ja men ersättningen höjs ju fler nummer från mina egna blad vi hamnar. Med 37or blir det både blåsor och skav. Ujujuj, det blir kosing det.

2009-09-23 @ 19:44:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ebba G

Snälla, gå in mina nya akademikerdojor med halvhöga taxklackar tror jag det heter fast jag vet inte, iallafall är de tortyrinstrument snarare än skor.

Smala eländen, vingliga och fula dessutom. Fattar inte hur de kom in i min garderob, måste smitit in tillsammans med luddtofflorna förra veckan. Brr, skor har personligheter och skulle kunna bli spioner. Men alltså, du får hemskt gärna ta dem under dina hälar. Storlek trettinioochenhalv.

2009-09-25 @ 23:05:48
URL: http://tantebba.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Ebba G; Välkommen! Glad blir jag av att se dig.

Japp, skicka hit dem bara så ska jag se till att de blir skor av dem. Tänk va, jag hade också ett par akademikerpjucks en gång, det tog ett tag att vänja fötterna vid dem men sen gick det bra. De har dock fått lämna detta livet och springer väl omkring på de saligas ängder får man hoppas. Annars ligger de ner i "källarvåningen" och osar svavel.

2009-09-27 @ 06:53:45
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0