Killen med koll

Här står man i godan ro i köket och silar de hemkryddade snapsämnena när en mig närstående person, låt oss kalla honom Närbo för enkelhets skull, plötsligt utbrister "Jag ser Fuglesang."

Eftersom han lånat min dator trodde jag att han var inne på någon sidan där man kan följa rymdäventyret live i realtid. Han fortsatte hojta om att han såg astronauten och jag slet mig från köket för att titta jag också. Jag upptäcker då att han sitter och glor mot månen.

För att kontrollera saken frågar jag var han ser Fuglesang och han svarar "Ja men där, där uppe på månen!" varpå jag replikerar att de inte befinner sig på månen utan vid någon rymdstation.
Och då säger den lille vännen "Ja det var väl nåt skit på rutan då." *

Sålunda tillrättavisad lämnas han ensam vid datorn och när jag åter står vid mina flaskor säger han "Men det är fullmåne så man ser ju att det är något som rör sig där uppe."

Och efter en liten stund muttrar han för sig själv "Ja men visst ja, jag har ju kepsen på mig."

Ja, det skulle vara spånkepsen då!



* För en tid sedan putsades nämda fönster så jag tillbakavisar alla påståenden om att det skulle vara något skit på rutan.



Sedd av Närbo

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

hehe..söt Närbo du har.

Klart att det inte var något skit på rutan.

Då tror jag mer på att det var Fuglis som han såg.



/A

2009-09-07 @ 07:42:13
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha, han är för rolig den där Närbon. Skit på rutan? Han är inte rädd om livhanken...



Markattan, aldrig med spånkeps

2009-09-07 @ 07:51:11
Postat av: Speja

Hahaha, gud vad ni är roliga. Jag tror att det vore underhållande att sätta in en kamera hemma hos er. Skulle gärna följa ert liv och leverne, åtminstone dialogen er emellan:)

2009-09-07 @ 08:34:01
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0