Fiffig uppmaning

Läste som vanligt Fiffis Galaxer i mina målarbraxer och blev inbjuden till en liten frågerunda.
Och jag är ju inte den som är den utan gör snällt som jag blir ombedd.

1.Vad åt du till frukost?
Två kokta ägg, en bit brie-ost och en kopp kaffe med mycket grädde.

2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig.
Det tas inga bilder på mig eftersom det är jag som håller kameran. Men jag skulle kunna lägga ut senaste bild som jag tog. Duger det tro?



3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Min äldsta dotter som meddelade att femma visade Systrar i Jeans. Har läst böckerna och tycker hemskt mycket om dem.

4. Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Skalet är pianolackat i svart och vinrött. Skitsnyggt om du frågar mig.

5. När var du arg senast?
Riktigt vrålförbannad var jag den 9 eller 10 september. Då var jag så arg att det rykte ur öronen på mig.

6. Ditt bästa minne från skoltiden?
Om skoltiden inkluderar högskolestudier så är det när jag fick mitt examensdiplom. Det var en stor dag.

7. Ditt sämsta minne från skoltiden?
Om skoltiden inkluderar högskolestudier så är det min skilsmässa. Det var ingen rolig period.

8. Yoga eller löpning?
Eller inte kanske.
9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Tja, det får nog bli spagettin det. Oxfilé är så där tycker jag.
10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
Språktidningen och Illustrerad vetenskap. Snart ingår även Amelia i den skaran.

11. Favoritkaraktär i deckare?
Christer Wiik i Maria Langs böcker.

12. Teveprogram du aldrig missar?
Vet knappt vad teve är längre efter så många månader utan. Och jag missar alltså samtliga.

13. Vem är du avundsjuk på?
Vem som helst som skrivit färdigt sin affärsplan. Annars är jag inte speciellt avundsjuk av mig.

14. Din bästa revansch?
Har funderat länge på den frågan och vet inte om jag har något bra svar på den. Men kanske kan det faktum att jag idag lever i en lugn och harmonisk relation hänföras till kategorin revansch. Eller att jag i mogen ålder tog mig i kragen och började plugga, tog min examen och fick ett välavlönat jobb. Och revanschen består alltså i att jag överträffade min tro om mig själv. (Nä nu ljög jag, jag har alltid vetat att jag kan och att jag inte borde fastna i diverse tjänster med låg lön och arbetsmoment som sliter ut kroppen i förtid.)

15. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Ärtsoppa. Kräks nästan av bara tanken. Bruna bönor, kan inte tänka mig någon mer motbjudande konsistens. Men nu är ju det här en sanning med modifikation. Placera mig i svältläge så skulle jag naturligtvis sluka både ärter och bönor. Så egentligen finns det väl ingen MAT jag aldrig kommer att äta.

16. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Mona Sahlin skulle jag bra gärna vilja ha ett snack med.

17. Vilken kändis skulle ha den kvinnliga huvudrollen i Terminator 4
I vad sa du? Aha, en film va? Det har jag inga som helst synpunkter på faktiskt.

18. Kaffe eller te?
Kaffe alla gånger.

19. Skostorlek?
39 förr i världen men numera allt oftare 40.

20. Hur ofta är du på Ikea?
4 gånger om året kanske.

21. Vilken kändis skulle du lämna din nuvarande partner vid altaret för?
Ingen alls faktiskt eftersom jag med denna partner aldrig kommer att hamna vid altaret. Och även om jag gjorde det skulle jag inte lämna min fina Närbo för någon överhuvudtaget. Nixpix, honom vill jag allt ha kvar. Men om Närbo lämnade mig eller inte fanns alls skulle jag kanske kunna tänka mig att ha lite kul med Richard Gere. Och om inte det går ligger Anders Bagge rätt bra till.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Först skulle jag köpa mig ett torp på landet, renoverat och klart och därefter en ny bil åt Närbo. För det som blir över tar jag med mina fem barn och Markattan och shoppar loss på sånt de vill ha och behöver.

Och så har vi en bonusomgång med Närbos svar.

1. Vad åt du till frukost?
Te och smörgås med lördagskorvin på.

2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig.
Kommer aldrig på fråga.

3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Det var min kollega, Herr J.

4. Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Den är gråsvart.

5. När var du arg senast?
Det var så länge sedan så det minns jag inte. Fast jag tror att det var en gång på OnOff när de inte skulle byta ut en trasig telefon som de fått laga tre gånger. Då blev jag förbannad så att jag bokstavligt talat slog näven i servicebänken. Den fick jag som jag ville. Vi handlar inte där efter det. Dom lär ångra sig nu sen dom fick slå igen här i stan,

6. Ditt bästa minne från skoltiden?
Ja det här hände sig på den tiden när man gick i skola på lördagar. Då fick vi risgrynsgröt med mycket kanel och socker på och prickigkorvsmörgås därtill. Sen fick man gå hem. Speciellt det sista tyckte jag var bra.

7. Ditt sämsta minne från skoltiden?
Många dagar med ont i magen.

8. Yoga eller löpning?
Löpning alla gånger och särskilt nu när jag skaffat nya inlägg som ska skona mina paddor.

9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Oxfilé Provencale mest för provencalen. Jag gillar vitlök.

10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
Sundsvalls tidning, Populär historia, Turist och Aftonbladet.

11. Favoritkaraktär i deckare?
Kommissarie Morse, en skön lirare. Han hade droppfot. (eller skådisen har det…)

12. Teveprogram du aldrig missar?
Hylands hörna för den visar de inte längre så då gör det inget.

13. Vem är du avundsjuk på?
Nån fri och obunden, utan krav och utan ryggsäck.

14. Din bästa revansch?
Is yet to be.

15. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Fårtestiklar för bara tanken gör ont i mig.

16. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Barack Obama kunde jag väl slänga några ord med.

17. Vilken kändis skulle ha den kvinnliga huvudrollen i Terminator 4
Hjördis Pettersson och det är inget negativt, jag gillade henne. Duktig skådis.

18. Kaffe eller te?
Beror på tid på dygnet. Te på morgon och kväll. Kaffe däremellan.

19. Skostorlek?
40 ½. På längden. På bredden som en präktig padda.

20. Hur ofta är du på Ikea?
1 gång i kvartalet.

21. Vilken kändis skulle du lämna din nuvarande partner vid altaret för?
Det här visade sig vara en knivig fråga men till slut föll valet på Halle Berry. Eller Anna Anka kanske, hon är ju så morgonpigg och rask. Men jag blir nog tvungen att blunda för hon ser läskig ut. Under tiden kan jag fantisera om Halle.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Jag vill ha ett hus vid havet, en fungerande motorsåg, tofflor med inbyggd värme, rullskridskor, en ny bil till mig och en till den hemska tvillingen och kanske en husbil kommer jag på nu. En resa blir det och det som är kvar ska jag skänka bort till folk jag känner som behöver och till folk jag inte känner som behöver. Jag skulle gärna vilja ha en hårplantage också så att jag inte längre blev retad för att jag har MCDonalds-emmet i nacken.

Idolbilden, trots allt.

Bortklippt är Halle Berry, Den hemska tvillingen blev så sur.

Kanske du också vill vara snäll och svara på de här frågorna? Jo, snälla, gör det.
Och så skriver du en kommentar här så att jag vet vilka bloggar jag ska ha särskild uppmärksamhet på.

Tack på förhand.


Kommentarer
Postat av: Ännelaij

hehe

Vilka bra svar ni har.

Jag kan tänka mig att göra samma sak..men jag måste fundera först och just nu känns min hjärna sig som nalle puhs.



Ha en trevlig helg

2009-09-25 @ 20:39:29
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Tror jag det efter dagens äventyr. Men frågorna kan ju besvaras vilken dag som helst faktiskt.

Trevlig helg önskar jag dig också.

2009-09-25 @ 21:22:17
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Oj så skoj, det där måste vi köra i morgon. Återkommer med kommentar.



Markattan

2009-09-25 @ 22:05:53
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Ååå, meh, värsta bonus-närbo-svaren också!! Va roligt!!! Jag skrattade högt åt närbos svar på vilka tidningar han läser för jag läste Nudist, istället för Turist! ;D



Jätteroliga svar från er båda två tycker jag. Till skillnad från mesintervjuen av fru Anka på Skavlan.

2009-09-25 @ 22:15:53
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Jag väntar med spänning.



Fiffi; Fanns det en tidning som hette Nudist skulle den säkert ingå i samlingen, eller kanske inte ändå. Han har inte visat sådana talanger än iallafall.



Ja Anka ja...Får nog skärpa mig så att jag inte blir utbytt mot henne och en dröm om Halle Berry. Det skulle vara mindra uppbyggligt för självförtroendet.

2009-09-26 @ 07:26:03
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Petronella

Jag har svarat på frågorna! Synd att Bagge var upptagen av dig...

2009-09-29 @ 23:08:32
URL: http://petronellasprylar.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Petronella; Spännande, då får jag allt kila in till dig och kolla ;-)

2009-09-30 @ 09:47:13
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0