En dröm

Igår fyllde jag år och jag fick precis det jag önskade mig. Jag har en snäll Närbo och snälla barn.

En sån här fick jag!


Och det var alltså vad jag önskade mig. När mina vänner, framförallt mina manliga vänner som har flickvän får höra att jag fick en dammsugare utbrister de i ett misstroget Nähä, du skojar?
Och det i ett tonfall som indikerar att Närbo är en komplett stolle som ens vågar överväga en sån praktisk sak.
Därpå en berättelse om ett mer hushållsrelaterat presentinköp till frun/flickvännen och att det misstaget inte ska upprepas.

Är det så att vi flickor (ersätt med lämplig synonym) endast vill ha glitter och glamour? Smycken och parfymer?

Jorå, jag önskar mig sånt också när andan faller på men faktum är att jag oftare önskar mig praktiska saker än saker till lyst. Och så är det så här att Närbo är en snäll man som anstränger sig till förbannelse för att göra mig nöjd och glad och önskar jag mig en dammsugare och ett slott så kommer jag med stor sannolikhet att få det.
En jul önskade jag mig en hel massa saker för att ge honom möjlighet att välja eftersom han tycker att det är svårt att hitta på. Jag fick varenda sak på listan. Det var skohylla (och en hatthylla som jag tänkt köpa själv), dvd, verktygslåda, innehåll till verktygslåda, silverkedja...och mer. Allt var med under granen! Jag skämdes och rös av glädje i en salig blandning.

Efter den julen insåg jag att man önskar sig en enda sak för man kommer garanterat att få den.
Och att jag var en galning som inte önskade mig en bil eller en resa när jag ändå var i farten.


Min slutsats är att jag är antingen en okvinnlig varelse som inte fattar vad en kvinna bör önska sig eller så är jag en mans dröm i presentköparhänseende.

Okvinnlig eller dröm?

Skiter jag i, jag har min Ergorapido och den är så fin och bra.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Vilken fin present!

Det är väl inte alltid som man vill ha smycken även om det är oerhört vackert och roligt att få.

Men ibland kanske det är just praktiska saker som smäller högst.



Fin ser dammsugaren ut.

Grattis till att ha en sådan fin närbo som du har.

Och grattis till Ergorapidon också..alltså till att du fick den.



/A

2009-09-05 @ 09:15:08
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Småländskan

Grattis i efterskott till dig kära halva! En ergorapido! Jag har införskaffat två st Swingelcleaners (tror jag de heter). En för varje våningsplan. Billigare varianter men fullt funktionella, speciellt när man har 4 cats som gärna gnuggar sig på mattorna efter en dag ute i det fria. Ibland tar man ju fram dammsugarn, men jag gillar inte sladdh-t, som har en förmåga att ringla sig kring bena och när man ska dammsuga trappan, ja då får man lyfta skrället och ställa på högkant, och ibland så tippar den över den rackarn, och då blir det skräll och pang och heliga eder! Så jag tycker du fått en jättefin present!

2009-09-05 @ 11:17:50
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Visst är den fin...Jag är mycket glad.



Småländskan; Tack för gratulationerna. Och som sagt, jag är mycket nöjd och förstår precis vad du menar med trappdammsugningen. Det är bara så jobbigt med vanlig dammsugare. Nu har ju jag inte så många trappor så att det är något större problem men ändå, man vet aldrig när en trappa uppenbarar sig i ägorna.

2009-09-05 @ 11:52:05
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Vem är jag

Såg en sån där på Media Markt idag. Rätt dyr, tyckte jag. Din närbo är verkligen omtänksam och frikostig. Glömde känna på den, så nu undrar jag om den är tung att släpa på, eller lätt som en fjäder?

Jag kan förstå att man kan bli så glad över en praktiskt, teknisk pryl, även om just den här väcker min längtan, i alla fall inte än.

Grattis till presenten! Tänk vad kul du kommer att få det med städningen nu!

2009-09-05 @ 16:23:19
Postat av: Den hemska tvillingen

Vem är jag; Den är ganska lätt. Och städningen kommer att gå galant, nästan så att det inte märks att man håller på liksom.



Och Närbo är verkligen snäll och generös.

Ledsen att jag inte hade tid igår. Eftermiddagen var helt hysterisk som fredagar tenderar att vara med de arbetsuppgifter jag har. Men tack för ditt påhitt och för påsen. Det uppskattas mycket.

2009-09-05 @ 16:34:11
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Vafalls? Fick du den? Den där hade ju jag önskat mig...



Närbo är snäll och du har helt rätt. Jag önskar mig bara praktiska saker som kläder, Ipodar, talböcker, en ny dator och sånt där som man VERKLIGEN behöver.



Markattan

2009-09-05 @ 22:15:15
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja Närbo är snäll.

2009-09-06 @ 06:46:47
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Fiffi

ÅÅÅh vilken fin present!



Det som gör din närbo till en alldeles strålande man är definitivt det faktum att han TAR IN vad DU önskar dig och inte går på sånt som kvinnor "ska" och "bör" önska sig.



Det är fint!

2009-09-06 @ 12:04:19
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Fiffi

Och...för tusan...

G R A T T I S i efterskott!!!

2009-09-06 @ 12:05:08
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Fiffi; Han har nästan bara fördelar den mannen.



Och TACK så mycket, roligt att fylla år ju. (Alternativet är ju så tråkigt att ens bara tänka på och det lär man ju hinna uppleva så jag väntar med det om jag får bestämma.)

2009-09-06 @ 18:47:13
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Petronella

En sån vill jag oxå ha!

2009-09-12 @ 14:10:33
Postat av: Den hemska tvillingen

Petronella; Tror jag det, vem vill inte ha en sån?



Mina barn hävdar dock att den är kass men det gör de oavsett vilken dammsugare man sätter i händerna på dem så det tar jag inte så hårt på. Den är bra.

2009-09-13 @ 12:59:39
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0