På hemväg

Helgen är snart över och det börjar bli dags att återvända till civilisationen och en varm dusch.
Det är ungefär det enda jag ser fram emot efter några dagar här i tystnaden.

Tystnad är förstås ett relativt begrepp med tanke på att fåglarna sjunger dygnet runt som om deras liv stod på spel om de inte hela tiden lät höra ifrån sig. Och vad är det för en krabat som gång på gång upprepar Hahahaha jag visste jag visste jag visste? Retsamt värre om du frågar mig. Vad sjutton har jag missat nu?

Möjligen det faktum att katten föredrar att hålla sig undan. Hon känner väl på sig att det bär iväg till instängning i stadsvåningen och tycker att hon har det bättre här. Och det kan man ju hålla med om, problemet är bara att ingen kommer att utfodra henne och släppa in när det blir trist att vara ute.

Så ska hon få mat och sällskap får hon allt lov att pallra sig fram strax och hoppa in i transportväskan.

Uppdatering: Just som jag skrivit färdigt ovanstående och loggat ut från bloggen så dök den lilla slarvmajan upp och påbörjade tvättning. Man ska väl va snygg innan man åker till stan va?


Kommentarer
Postat av: strandskatan

Det måste svida för både en Tvilling och en katt att lämna idyllen med "gapstarar" och frihet. Att bli ensam kvar och vara självförsörjande när det gäller mat är nog inget bra alternativ (skogsmöss lär inte stå på kattmeny´n) för en liten kisse som är van att få maten serverad. Klart som sjutton att man måste hyfsa till pälsen innan man åker till sta´n !

2009-05-03 @ 19:26:25
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Å Strandskatan har fel när det gäller vad som står på kisses meny. Förra sommaren som var den första för kisse lärde hon sig snart nog hur att lura och döda både möss och sork i mängd. En och annan slank ner av diverse lämningar att döma. Däremot verkar Råttans kök och bar ha flyttat eftersom tillgången på gnagare har minskat högst synbart sen ifjol.



Nåväl, nu är både tvilling och kisse installerade i stadsvåningen (låter flådigare än vad det är) och äter vad som finnes i skåpen. (Inte mycket efter sonens senaste härjningar)



2009-05-03 @ 19:47:06
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Vilken tur att hon dök upp, lilla kattfröken. Markattan minns hur ledsamt det var förra gången när hon var ute på äventyr.



Och tänk så gott att få sova av sig alla intryck i en skön gosig och trygg stadsvåning.



Markattan, som ska gosa lite med småttingarna

2009-05-03 @ 19:55:23
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0