Kolla kolla kolla

När vi är i stugan åker vi ibland till Banjoland och handlar. Där finns en loppis där man mest hittar bråte, men ibland har man tur.
Det hade vi idag för vi hittade den här....



Gammal är den men med lite justerade detaljer. Och gamla grejer funkar ju ungefär som oss, går något sönder måste man ju laga det för att det ska gå att använda eller bli snyggt igen. Den observante ser att det är förberett för eldragning i toppen på lyktan, men jag tror nästan att det får bli ett blockljus till att börja med.

Jag är hur nöjd som helst!

Kommentarer
Postat av: Markattan

Himla snygg du. Tror att jag ska hänga med er på era turer och göra liknande fynd..



Markattan

2009-05-24 @ 00:40:43
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja himla snygg men något ekonomiskt fynd var det nu inte att tala om. Men denna sommar hoppas jag så på att få besök av syster och söt halva och då kan det visst bevistas loppis, östkusthavsbad, bad i Flottjärn eller Flott-tjärn samt annat avkopplande. Kom i slutet på juni och ta med storplånkan så ska du få följa med på auktion till Käckelbäcksmon. Bara namnet på byn är värd resan dit.



Välkommen

2009-05-24 @ 10:25:55
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja himla snygg men något ekonomiskt fynd var det nu inte att tala om. Men denna sommar hoppas jag så på att få besök av syster och söt halva och då kan det visst bevistas loppis, östkusthavsbad, bad i "Flott-tjärn" samt annat avkopplande. Kom i slutet på juli och ta med storplånkan så ska du få följa med på auktion till Käckelbäcksmon. Bara namnet på byn är värd resan dit.



Välkommen

2009-05-24 @ 10:30:28
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Wow!

Vad snygg!

Sådan gillar jag med..gamla saker..vissa.. har mer själ än nya grejer.



/A

2009-05-25 @ 18:56:08
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0