Jag är het

Jorå det är jag visst det.

Eftertraktad, åtråvärd, någon som blir inbjuden, utbjuden, medbjuden....Va sa ni nu va?

På mitt jobb är vi två som har till uppdrag att köpa konsulter. Ja det betyder alltså att vi frågar runt bland konsultfirmor om de har någon passande till uppdrag X eller Y. Och så får vi svar och så anlitar vi någon av dem.

Och på andra sidan finns det alltså konsultsäljare och det är dessa som finner den hemska tvillingen och hennes arbetskamrat så himla intressanta.

Men idag började jag undra vilket århundrade vi lever i egentligen...Min kollega kom och visade inbjudan som han fått i snyggt kuvert från en av våra konsultleverantörer. Det var en fiskeresa och medhavd kock som skulle tillaga läckerheterna som gästerna drog upp.
Jag passerade mitt postfack och där låg minsann ett kuvert till mig också...Triumferande slet jag upp det och läste...
att jag var inbjuden till en tjejkväll...med MANIKYR och VINPROVNING!!!!!

Ja men hallå....

Nu är ju detta fullkomligt skit samma eftersom vi A) inte tänker delta och B) inte får delta och C) inte vill delta....

Men vilket snille kom på detta geniala grepp? Vem var det som listade ut att killar nog gillar att åka och fiska och tjejerna, de väna små varelserna vill säkert vara hemma på kontoret och få naglarna fixade?


Och till er som väntar på resultatet av den finfina tävlingen...ni får vackert ge er till tåls till i morgon. Så hemsk är jag....

Kommentarer
Postat av: Markattan

Ja det är inte klokt vad de kan hitta på att tänka ut. Skämmes ta mig fan! Synd på fiskeresan dock, hade gärna sett på när någon halade upp lite fisk som sen tillagades av en kock, jorå det hade jag. Och ätit också, faktiskt.



Markattan är nyfiken på vem som får halsband...

2009-05-16 @ 12:50:33
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ja senare ikväll kommer det att avslöjas, vilka som vinner. Den som lever får liksom se...

2009-05-16 @ 15:11:29
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0