Teknikens under

Eftersom förkylningen håller i sig med besked beslutade jag mig för att jobba hemifrån idag. Jag är inte sämre än att jag kan jobba men tillräckligt för att inte vara ett uppskattat inslag på en arbetsplats.
Och eftersom tekniken gör det möjligt att jobba hemma så har det inte gått någon nöd på mig. Jag undrar om jag inte varit mer effektiv idag än en ordinär dag på arbetsplatsen. Fördelen med att sitta hemma är att man inte blir störd på samma sätt som när man är bland folk. Nackdelen är att man förlorar det sociala umgänget man har med sina kolleger.
Men nog är det bra skönt att kunna skrota runt i mysbyxor och tjocktröja och ändå göra rätt för inkomsten. Och visst är det suveränt att man kan slänga på middagen och ändå fortsätta jobba.

Och med tanke på att förkylningen har stabiliserats på den här nivån så blir det nog hemmajobb i morgon också. Då kan jag sova lite längre och ändå vara på jobbet i tid. Fantastiskt!

Snart ska jag åka och hämta sonen på järnvägsstationen och det betyder ju också att min disktjänst har upphört. Och jag har tagit hand om disken jag genererat under min tid i egen lägenhet. Poängterar detta med anledning av förra inlägget.

Dessutom har jag njutit av novemberkaktusen eller vad det nu är för variant. Den har satt så enormt med knoppar att jag inte kan räkna dem. I morgon ska jag tassa över och ta kort på underverket. Blir det bra lovar jag en liten visning här på bloggen. Det roliga är att många av knopparna är i samma storlek vilket betyder att den bör bli helt magnefik när alla knopparna har slagit ut.
Och om jag tycker att det är helt otroligt att jag kan sitta hemma och jobba mot jobbets server så tycker jag att det är ett smärre mirakel att naturen kan skapa något så fantastiskt vackert som dessa blommor. Återkommer alltså förhoppningsvis med bilder i morgon.

Som en eftergift till närbons behov av sömn har det bestämts att jag sover på soffan. Det var nåt om tannagnisslan och snarkningar, jag vet inte vad som avses. Jag har då aldrig hört att jag snarkar så det kan inte vara mig som åsyftas. Men visst låter det otroligt att närbon skulle drabbas av mer högljudda snarkningar bara för att jag har blivit förkyld??? Förklara det den som kan.

Godafton

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Vilken tur att sonens hemkomst var planerad

så att du hann "röja upp" innan han gjorde entre i hemmet ! Man vill ju inte bli avslöjad !

Dessutom är det skönt att du är på "benen igen" !

Jag har också ett par (ganska förtorkade)

kaktusar ! Jag räknade knopparna och resultatet var inte, som du beskriver det, att jämföra med din ! Upp till bevis !





2009-03-03 @ 10:01:23
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0