Snuva och kaktus

Jobbar hemifrån idag också men tänker gå ner till jobbet efter lunch. Så skönt att vara pigg igen.
Men nu är sonen sjuk istället. Ont i hals och huvud och stel i lederna, han har ärvt för mycket av sin mor för att det ska vara nyttigt för honom, den stackarn. Både förmågan att få ont i lederna när minsta bacill flyger förbi och talangen för migrän, ska det vara ett arv att glädja sig åt?

Nåväl, jag tänkte kompensera dessa mina små gåvor genom att traska iväg till affären och inhandla god frukost, lite goda drycker (läs Coca Cola som är det "livsmedel" som håller min 17-åring vid liv) samt något gott att snaska på medan förkylningen sakta tar hela honom i besittning. Ska man må kass måste man åtminstone få nått gott att stoppa i munnen va!

Och när jag ändå fungerar som tröstleverantör ska jag ta nån bild på blomman, för den har säkerligen slagit ut i blom vid det här laget. Om inte annat kan vi ju se det som en följetong om det kan roa någon.

Så, nu iväg till duschen, man kan ju inte uppenbara sig för en nyutslagen skönhet med skitigt hår och otvättad kropp heller, och sen vidare till affären för inköp.

Återkommer inom kort med kort (hahahaha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0