Skillnad

Jag är av den uppfattningen att min son bör diska varje dag, dels för att jag tycker att det ser mer städat ut då och dels för att det faktiskt blir hemskt mycket lättare att diska lite varje dag än mycket en gång i veckan eller månaden eller när sonen nu får för sig att rengöra porslinet.
Just nu är ju sonen inte hemma utan befinner sig i Jämtland hos fadern för lite sportlov och träff med lite gamla kompisar. Så den disk som finns är min...har jag diskat varje dag? Han åkte i onsdags och därmed borde jag ha diskat åtminstone fyra gånger. Har jag det?
Nä det har jag ju inte, jag har inte diskat en enda gång. Man skulle nu kunna skylla på att jag är sjuk men så fasligt sjuk är jag inte att jag dött av en kvart vid diskbaljan.
Har inget alls att skylla på och kan bara konstatera att det tydligen är skillnad på hur ofta sonen bör diska och hur ofta jag bör göra sammaledes.

Jag är alltså ingen vidare förebild för det uppväxande släktet i det avseendet (heller) men jag är myndig och får göra som jag vill, det är inte sonen. Moahahahaha!

Till Vän av ordning ska nu alltså tilläggas att när sonen är här så bor han ensam i min lägenhet och jag lever ett lyxliv hos närbon. När sonen inte befinner sig i min lägenhet flyttar jag dit för att umgås med kisse, nån ska hon ju ha att kräva smek och mat utav. Så det är inte så att jag är slavdrivare som tvingar mina barn att göra allt så att jag kan ligga på divanen och dricka goda viner och äta choklad helt oreserverat! Så skriv alltså inga insändare i landets tidningar eller elaka kommentarer på mitt inlägg, jag är inte så hemsk som man först kan förledas att tro.
Jag är i själva verket en sällsynt fin människa som ger min son rika tillfällen att lära sig att ta ansvar och att sköta om ett hushåll. (Hitills har det gått så där....)


Kommentarer
Postat av: Markattan

Tänka sig va, inte diska på så många dagar, inte konstigt att du är sjuk.



Markattan

2009-03-01 @ 19:58:41
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0