Sista rapporten på blomsterfronten...

Kan inte undanhålla min stora och trogna läsekrets den sista bilden på den nu fullt blommande kaktusen. Intressebussen passerade för veckor sen...jag vet!
                                             
Vackrare än så här blir det nog inte, dessvärre har sonen visat sig vara en smula allergisk mot blomman...
Vi har länge trott att hans allergi beror på ute-sommar-blommor och pollen från björk och sånt. Möjligen är det så att antalet blommor på kaktusen gör att det blir för mycket och allergin slår till.
Problemet torde vara över nästa vecka när han återkommer från praktik i Jämtland för då har nog alla blommor vissnat.

I övrigt är skribenten trött, lite less på arbetskamrater som sitter med armarna i kors och "inte vill" medan andra får jobba för två. Dessutom har det snöat större delen av dan och det vet väl alla redan vad den här tvillingen anser om den saken. HEMSKT är vad det är. Och hemskt onödigt. Och hemskt vidrigt....

Så, för att råda bot på tröttheten tänker jag göra kväll och krypa ner i bingen, med disken odiskad men med tänderna borstade.

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Strandskatan

Jag blir så imponerad av växtligheten !

Icke arbetande kollegor är inga "kamrater" ! Fy!

Kom ihåg "bromsen" ! Ingen skall jobba för två !







2009-03-10 @ 22:57:56
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Tack för påminnelsen Skatan. Hade så när glömt den i allt mitt martyrskap :-)



Ska tänka på blommor och strandskator istället.



Ha det gott

2009-03-11 @ 06:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0