Renovering

Som minnesgod läsare minns håller Den hemska tvillingen på med sovrumsrenovering.
Håller på är ett begrepp man kan tänja på rätt mycket för det hålls på när lusten anfaller och det händer inte så ofta.
Sist jag skrev om projektet skulle jag riva tapeter. Nu är två väggar rensade och jag tänkte idag ge mig i kast med den tredje, långa, stora, svettframdrivande...

Till min glädje finns där ett lager tapet, jämfört med de två numera "tapetfria" som hölls sig med inte mindre än 6 lager.
Någon har nog tyckt att ytterväggarna, två till antalet i sovrummet, var för kalla och gjort en liten invändig tilläggsisolering, avslutat det hela med board av något slag och slängt upp en tapet. HURRA!!! De väggarna har tvillingen för avsikt att slipa lite försiktigt och sen kan nytt ytskickt sättas upp och målas.

Och eftersom sonen numer har ett litet sommarjobb som i en ask så kanske hans ömma moder inte har så mycket tid som hon trodde så det är nog bäst att sätta fart. Men nu har jag jobbar färdigt för idag och ska ägna resten av lördagen åt att njuta av att jag inte behöver riva ner några mer tapeter!

Vill ni se hur det ser ut nu? Okej då.                                             


Bilderna är tagna på de två väggar som nu står nästan nakna och skäms. Fast de väntar ivrigt på sina nya kläder och jag lovar dem att det inte ska stå på innan de har ny skrud.

"Skriften" på väggen har min son åstadkommit. Han är ju en stor vän av graffiti och bad snällt om att äntligen få rita på väggen då jag ändå skulle ta ner tapeterna och sätta upp nytt. Jag gav honom ok på det...synd bara att det blev på väggen där tapeten får sitta kvar. Jag hoppas att min slipning gör att konstverken försvinner och inte slår igenom på den "återställare" jag har för avsikt att sätta upp.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Snyggt jobbat höru!



Och med tapetrivningen med



Markattan

2009-03-14 @ 22:14:40
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0