Ingen prestationsångest alls

Sitter här i köket efter en god middag, däst och belåten.
Närbon står vid diskbänken och tar hand om disken.  Innan dess har han stekt köttet, det gör han med bravur men stekpannan har nog vid något tillfälle bränt sönder så det osar "nå så mycket jävulskt" när man använder den. De senaste två gångerna den använts har rökvarnaren börjat tjuta. Köttet blev detta till trots mycket gott.

På onsdag tänker jag vara ledig! Jorå, eller ledig och ledig, jag har en massa saker inplanerade. Här skas till banken för att ordna bankkonto med vidhängande bankomatkort till sonen. Han måste ju kunna ta ut pengar när han ska vistas utomlands i början på maj. Utlandsresan tarvar dessutom ett pass och även det tänkte jag ordna till den där lediga dagen. Och som kronan på verket har jag tänkt mig en tid hos en frisör/frisörska för en rejäl ansning av kalufsen.
Nu är jag trött på barret och vill ha det kort. Även om mina ungar varnat mig för att klippa "kärringfrilla". Deras definition av en dylik är kort, spretigt ruffs. Och dessvärre får nog mina barn bli besvikna för jag antar att det är exakt så jag kommer att se ut om några dagar. Hahahaha, inte finns jag här i världen för att göra dem till viljes alla gånger. Nåt måste en mor få bestämma om själv.

Nu behöver jag bara luta mig tillbaka och invänta kommentarer från några av dessa mina små. Det blir väl ramaskri här på bloggen, men låt dem skrika, jag behöver bara stänga av ljudet och ignorera gnället. Vad sa ni nu va?

Önskar eder alla en fröjdefull helg.
(Närbon visslar belåtet över att disken är omhändertagen och att det vankas våfflor på söndag)

Ps. För övrigt skippar vi det där med gårdagens outfit...för dels är den inte så mycket att hänga ut på en blogg och dels orkar jag faktiskt inte gå och hämta kameran för lite fotojobb...Jag är faktiskt ingen fotograf, bara en vanlig enkel statstjänsteman utan vidare ambitioner i modevärlden.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Det räcker minsann att det bjuds på middag och fixas grejer till utlandsvistelser, pengar inte minst. Frisyren på morsan ska de ge tusan i att ha åsikter om, anser



Markattan

2009-03-20 @ 19:55:17
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Oj, kärringfrilla !

Jag har inte bara kort och spretigt hår - det är dessutom grått . Ha,ha - då heter frisyren genast "rock´n roll" .

Klipp dig och rocka loss - ungarna kommer att tappa hakan !

Bilen blev godkänd utan anmärkning trots att jag struntade i det kort-korta.

Kan det ha berott på frisyren ?

2009-03-20 @ 22:16:51
URL: http://gammeltacka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0