Granne med go / Vägföreninga i Skultorp

På den lilla, lilla halvö (tja eller lilla udde då kanske) där närbon och jag tillbringar somrarna finns det fem fastigheter totalt. Det som förenar oss är den 800 meter långa vägen ut till området, i övrigt är det mest hejjande över tomtgränser.

                                                                                  

Där bor bland annat en man med ett förflutet på kommunen. En driftig karl med kontakter en masse.
Han tyckte nu att vi borde bilda en stugförening och diskuterade saken med den hemska tvillingen per telefon.
Samtalet flöt på och han avrundade det hela med att säga "Ja nu ska väl inte vi två sitta här och utse oss själva men en styrelse måste vi ju ha, en ordförande och en sekreterare iallafall. Och som sagt, vi ska ju inte utse oss själva men kan du tänka dig att vara sekreterare?"

Den hemska tvillingen kunde faktiskt inte hålla sig för skratt och sa "Tja, såvida jag inte ska kandidera till den där ordförandeposten så!" Men då skrattade grannen på ett sätt som översatt till ord betydde "Ja du gumman lilla, humor har du ju ändå."

Han visste inte att tvillingen varit ordförande för arbetsplatsens fackavdelning med 400 medlemmar. Nog tror jag mig klara av en liten förening för fem hushåll, det skulle jag nog klara. Och när jag berättar den här historien för andra vänner så blir det alltid samma reaktion av skratt. Men jag tycker allt att det är en smula charmigt att ha sådana storvulna ambitioner och inte kunna låta bli att avvisera vad man vill.

Trevlig söndag

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Jag är inte intresserad av det där med "dagar" av olika slag men här har vi kanske en liten anledning till att den Internationella kvinnodagen existerar ! Hrmff - karlar !!

2009-03-08 @ 16:06:45
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Markattan

Eller så visste den gode grannen vem han hade på tråden och tog det säkra före det osäkra. Då kan han ju vara säker på att han får vara den som bestämmer mest, tror han iallafall. Markattan vet bättre.



Markattan

2009-03-08 @ 17:41:48
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0