Galenskapen firar triumfer

Jag låg skönt tillbakalutad i sängen och tänkte att jag inte tycker något alls, om något överhuvudtaget.
Trodde på det en stund tills jag kom på att det är helt fel, jag tycker ju alltid något om det mesta. Och det är ju ingen som lobotomerat mig sen middagen så varför skulle jag ha slutat att tycka???


Just nu retar jag mig till vanvett på Alliansens ledare, Hr Reinfeldt. Hur har karln mage att påstå att kommuner och landsting försöker skjuta över ansvaret för sina finanser på staten? Vem i hela friden la upp hela sin valtaktik på sänkta skatter?
Jo det var Reinfeldt det.
Och hur tänkte att han skolor skulle finansieras i fortsättningen när skatteinkomsterna i kommunen minskar?
Hur tror han att kommunen ska kunna upprättahålla den redan tidigare magra åldringsvården när pengarna i lönekassan minskar för alla kommuner?
Och hur ska landstingen kunna genomföra sitt uppdrag när de får allt mindre pengar att sköta samma uppdrag för?

Ja själv har jag ju fått en rejält tilltagen slant extra på borgarnas tilltag men jag hade hellre sett att de pengarna gått till kommunal skolor och deras personal. Mycket hellre än att jag får mer pengar vill jag att operationsköerna kortas och att Agda och Bertil får leva ett gott liv på gamla dagar.

Alla de här skattesänkningarna skulle ju leda till så vansinnigt många fler jobb. Men det kom visst en finanskris i vägen. Jobben är nu färre än någonsin. Och det beror naturligtvis på att vi enskilda i samhället inte är tillräckligt kreativa och inte fattat det här med ARBETSLINJEN. Dessvärre kommer det att innebära att allt fler behöver socialbidrag som kommunerna inte har råd att betala eftersom inkomsterna som skulle betala dessa bidrag har minskat i omfång.

Och innan den här krisen bredde ut sig så hade det ju ändå inte blivit fler arbetstillfällen....vad i hela friden var det som gick fel???? Tänkte de fel, de där smarta människorna i regeringen?

Och hur går det till att förtroendet för Reinfeldt och hans anhang ökat på senare tid? Är det nu som skattesänkningarna slagit igenom ordentligt hos gemene man och är det därför man tycker att han sköter sitt uppdrag till belåtenhet?

Mitt förtroende, om det någonsin funnits, för den sittande regeringen har definitivt inte ökat. Det minskar för var dag som går. "Mina" pengar behövs bättre på andra håll. De behövs för att de ungar som har det svårt i skolan ska få möjlighet att ta sig igenom densamma på ett värdigt sätt, bemötta med respekt och omtanke. De behövs för att de gamla ska få vällagad och god mat i den miljö där de helst vill bo. De behövs för att polisen ska få de resurser de behöver för att bekämpa brottslighet. De behövs för att mammor och pappor ska kunna vara hemma med sina barn så länge det behövs. De behövs för att familjer som inte har råd att köpa böcker ska kunna gå på bibban och låna. De behövs för att människor som hamnat på skuggsidan av livet ska få hjälp. De behövs för att möjliggöra ett liv utan kriminalitet för dem som sitter i fängelse.

Behöver jag fortsätta????

Regeringen och Reinfeldt måste ta sitt ansvar. Nu när ni sänkt skatterna så att höginkomsttagare som jag ska få ännu mer pengar i plånboken (vart tog de vägen förresten???) så får ni för höge farao se till att de som drabbades av skattesänkningarna nu får hjälp. DET ÄR ATT TA ANSVAR OCH DET VAR JU DET NI VILLE!

Ja så tycker jag....men jag är ju hemsk så det kanske inte räknas.

Kommentarer
Postat av: Markattan

J0 det räknas jättemycket. Skrik högre, skriv mer, skriv på fler ställen och se till att alla som tycker som du gör detsamma.



Markattan, står här i hörnet och hejar på

2009-03-20 @ 22:12:41
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ja jo, fast det får vänta för en hemsk tvilling ska sova nu.



Men redan i morgon kan det tänkas att jag skriker och skriver lite mer om galenskaperna.

2009-03-20 @ 22:49:38
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Halvan

Skitbra skrivet, Eva!

2009-03-22 @ 13:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0