Semestersysselsättning

Eftersom min semester börjar i morgon ska jag gå och lägga mig nu så att jag vaknar pigg och utvilad i morgon.
Då kan jag stå på farstubron och vinka raskt och alert till Närbo när han ger sig iväg till jobbet.

Och sen kan jag gå och lägga mig igen...

7 veckor av sovmorgon, säkert ända till 7 och sen en hel dag när jag bestämmer precis vad jag ska syssla med.
Gissar på en hel del läsning, betong-gjutning, några dopp i sjön, femtioelva myggbett, tupplur före maten, mer böcker.

Eller så kommer jag att vara ett vrak efter dessa veckor med tanke på den lilla fina klocka som inköptes av Närbo på auktionen igår. Den tickar högt och slår varje hel- och halvtimma! Hur ska man kunna sova då?
Kanske kan smuggla ut helvetesmaskinen till utedasset? Det vore ju ståndsmässigt att uträtta sina behov till tonerna till 7-slaget.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Och glöm för alldel inte Pilsner, som kan hålla en vaken och väcka en med. Han ligger gärna vid fötterna och sover natten lång, men framåt småtimmarna tycker han att det är rysligt roligt att småbitas lite i tårna...



Han är såååå söööt, fast inte just då.



Markattan

2009-07-13 @ 21:07:04
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Vem är jag

Kära vän, välkommen till de semsterfirandes skara!

En till synes ändlös räcka av dagar i frihet. Sova hur länge som helst (för min del hellre till 10 än 7 då i och för sig), göra lite vad som faller en in. Må detta saliga tillstånd alldrig ta slut... eller förresten, kan hända att jag tycker att det känns helt okey att börja jobba dagen när det är dags. Men inte nu, inte än på länge. Inte än på 7 veckor för dig! Wow!

Vad tänker du läsa i sommar? Blir det Potter-böckerna igen? Eller har du hittat nåt annat spännande?

2009-07-13 @ 22:44:28
Postat av: Fiffi

Jag tillönskar dig en uuuuuuunderbar semester!!

2009-07-13 @ 22:45:33
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Vem är jag; Tack, jag känner mig fri som en fågel. Kvart i sju och Närbo sitter och äter frukost och jag tänker krypa tillbaka i bingen när han åker.

Jo det kan nog tänkas bli Potter igen men även en del annat. Har varit på Vängåvans och hittat rea-böcker för en tjuga styck. Mest som på Erikshjälpen you know. Minns inte nu vad de heter eller författaren. Återkommer i frågan.

Jag hoppas att dina semesterdagar syns just så oändliga som du vill och att de tar slut just när du tycker att det är ok att börja jobba igen.



Fiffi; Tack, jag tror att den blir precis just sådan. Kan 7 lediga veckor vara annat än underbara? Ja det kan de förstås men just nu väljer jag att se dem så och hoppas att jag kan sammanfatta dem likadant när de är över. (Å hemska tanke)

2009-07-14 @ 06:49:16
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0