Mormor

Mormor låter som ett gammalt fint ord, på en gammal fin kvinna som bakar bullar, berättar sagor, plåstrar om skrubbade knän och bjuder på hemgjord saft.
Mormor låter mjukt och gott.
Eftersom jag var så liten när min egen mormor dog så har jag ingen egen erfarenhet. Min farmor dog när min far var 17 så henne har jag aldrig träffat. Mina bilder av dessa kvinnor bygger helt och hållet på sånt jag läst, sett på film, hört andra berätta och på mina egna fördomar.
Min egen mor var förstås mormor åt mina barn men jag såg ju henne mer som mamma ändå.

Så jag vet egentligen inget alls om hur en mormor kan tänkas vara.

Men jag lär ju få veta. För i början av nästa år kommer jag själv att vara en...



Tror jag satsar på att bli en sån här! Observera den hemgjorda saften.


Inte för att jag fattar hur det kunde bli så här. Den blivande mamman har ju förvisso åldern inne men det är ju en sak. Jag är abslut inte tillräckligt gammal för att bli mormor. Jag inser ju förnuftsmässigt att jag har uppnåt den åldern med råge...men inombords är jag ju fortfarande bara 22, MAX.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Grattis Mormor. Undrar just vad en annan blir då, mormoster?



Det blir väl spännande, ser fram emot hattarna du tänker dig att ha, eller blir det huckle för hela slanten kanske?



Markattan

2009-07-16 @ 07:52:43
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Grattis till en blivande mormor ! Jag tyckte också att mormor lät mysigare än farmor förr. Men när mitt yngsta barnbarn tittar på mig med sina stora pepparögon och säger: "Min farmor ! Jag gillar dig !" så inser jag att det inte spelar så stor roll om man är mormor eller farmor. Barnbarn är något alldeles speciellt ! Och tänk så underbart att bli mormor när man är så ung som du - 22 år,va !

2009-07-16 @ 08:52:13
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Tja, jag tror jag kör med hatt. Och du förblir Monster.



Strandskatan; Underbart ja. Men jag fattar det inte. Känner mig 15 år äldre idag än igår.

2009-07-16 @ 10:16:05
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

Det var roligt att höra!

Grattis!

Och hatt är ju urtjusigt.

Den där saften..mmm...ser läcker ut.

Tycker du ska skaffa dig sådan där små runda glasögon och en gungstol också, katt har du ju redan så.

Och virka kan du väl antar jag så att bebisen kommer få en fin outfit när den föds.



Du måste ju vara Sveriges yngsta mormor nu då.



Ha det bra

/A

2009-07-16 @ 15:12:45
URL: http://bradag.blogspot.com/
Postat av: Vem är jag

VAAA!!! Mormor! Hur kan det vara möjligt? Du som är så mycket yngre än jag! Det blir svårt att få ihop i huvet. Själv tänker jag aldrig bli mormor, men farmor kanske. Nån gång om väldigt många år, i så fall. Precis som Strandskatan har jag också tyckt att mormor låter mysigare, men har man inget val så har man inte, och förresten tror jag inte att jag ska bli så mysig heller. Men vem vet.

Nåja, grattis till ditt gryende mormorskap!



Och medan jag kommer ihåg det så vill jag passa på att önska dig en trevlig helg också!

2009-07-16 @ 21:00:20
Postat av: Den hemska tvillingen

Vem är jag; Ja du fattar precis. Det kan ju inte vara möjligt. Fast så fasligt mycket yngre än du är jag ju inte förstås :-)



Nåja, tack för gratulationer och så vill jag passa på att önska dig en trevlig helg. För det drar ju ihop sig till en sådan, helg alltså, och då vill jag ju att den ska vara trevlig för dig. Ha det gott.

2009-07-16 @ 21:38:32
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Men guuuuuuuud så kul! GRATTIS!!



Enda lilla kruxet är att jag inte längre känner mig jämngammal med dig. Nu drog du ifrån en smula ;D

2009-07-16 @ 23:20:05
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Fiffi; Ja men tack så mycket då...ehhh

Öh förresten, hur kan jag göra det när jag är 22?



2009-07-17 @ 07:04:21
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0