Kattresan del 2

Det tar på krafterna att köra bil en hel natt efter att ha varit i farten en hel dag. Vi var således rätt slut igår.
Men umgåtts med systrar och en söt halva samt katter har vi ju förståss.

Nu har vi dock sovit nästan hela natten och känner oss lite mer i form.
Och katterna, vilka katter! De är så fina att man inte kan sluta titta på dem. Men däremot blev jag lite trött på att höra Pilsner i natt. Han sov i mitt och Närbons lånade krypin men tyckte vid halvfyratiden att det nog skulle vara roligare på andra sidan dörren och tog sig därför an uppgiften att gräva sig under dörren. Då min syster Markattan har helt vanliga golv gick det inte så bra. Pilsner lät sig inte stoppas av dylika trivialiteter utan fortsatte glatt sitt grävande.
Detta väckte även hans ömma moder som genast kom och skrek utanför sovrumsdörren.

För att få lite sömn till släppte jag ut den lille bråkstaken vilket endast resulterade i att vi under ett tag hade alla 4 katterna i sovrummet. Men det straffar sig att vara uppe och busa på nätterna. Man blir så himla trött.



Markattan och Närbon har också dragit sig tillbaka för en stunds sovande, Markattans söta halva spelar något spel och själv har jag lagt både första, andra, tredje och sista handen vid maten. Det blir laxtournedos, tomat- och mozarellasallad samt pannacotta med jordgubbar.

I morgon möjligen Ullared, har aldrig trots min uppväxtort varit på detta ställe.
På kvällen tänker jag jacuzza med Närbo i superdusch-spa-bad-anläggningen som bor hos Markattan och hennes familj. Ett vidunder att tvaga sig i!

Nu ska jag störa Pilsnerkissen en stund.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Förstår att ni är trötta.

Hugaligen vilket äventyr.

Mmmmmm...vilken god mat. Tror jag har vägarna förbi minsann.

Är maten klar nu?



Om ni nu ska till Ge-Kås så rekommenderar jag å det starkaste att ni är där kl 8, senast 9 annars kommer ni bli rent ut sagt galna.

Inget roligt att trängas med massor av turister, kommer ändå att vara det men inte lika mycket som vid 10-11 tiden.



Är det bra väder i morgon komemr det väl något färre men idag på radion så sa de att det var VÄLDIGT mycket trafik på vägarna till Ullared så var i tid.



Ha det bra



/A

2009-07-27 @ 18:29:12
URL: http://bradag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0