Jag sa ju det

Sa jag inte att det skulle bli åska?

Joho det sa jag och nu åskar det. Jag kanske kan söka jobb på SMHI? Ni ska se att det blir storm vilken månad som helst. Tippar på slutet av september eller större delen av oktober.

När jag släpat fram pottskåpet som ska slipas ren från färg och letat rätt på redskapen som ska användas (värmepistol, slipmaskin, skrapa) vilket inte var så svårt eftersom det råder exemplarisk ordning i uthuset. (Skojar inte, vi städade där i lördags) och hållit på i 2 minuter känner jag att det här är ju inte så skoj egentligen.
Då börjar det mullra i himlen och sen kommer regnet. Bara att packa ihop och bära in grejerna igen.

Vilken himla otur jag har va?

Så nu ska jag lägga mig och läsa en god bok och sova en stund. Sa jag att jag har semester?

Kommentarer
Postat av: Markattan

Låter ju utmärkt, att ha viljan men inte kunna, då har man iallafall försökt.



Grattis till semestern.



Markattan

2009-07-14 @ 14:52:09
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Japp, då har man försökt och gjort sitt bästa.

Men nu har lusten återvänt så jag får väl stå i uthuset och skrapa färg. I två minuter eller så.

2009-07-14 @ 15:16:47
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0