Nu...

...är jag på gång!
Nu har sovrummet städats, tja allt är inte omhändertaget men sonen ska ju göra nån nytta i detta också!
Hans gamla grejer finns alltså kvar och ska under moderns överinseende sorteras i högar, slänga och spara, magasinera och använda nu.
Sen ska jag göra mig av med det gamla skåpet som stod i badrummet (eller tjyffet där någon baxat in toalett, handfat, tvättmaskin och dusch, allt på en yta av 3 kvadratmeter!) för det har jag ingen användning av och det är fult och rangligt.
Bort, bort alltså. Bokhyllan ska jag försöka lura på en av döttrarna och sen är det faktiskt bara att sätta igång och göra fint.
Och det fina med allt är att jag inte har bråttom så jag kan göra ett litet handtag när lusten faller på och vipspips är rummet färdigt utan att man kännt av ansträngningen alls. Så fiffigt och jag ryser.

Och visst känner man sig lite duktig när man burit bort sånt som ska slängas? Eller när man burit upp på vinden det som ska vara kvar men inte finnas framme just nu? Jo, jag gör det och det är väl vad som räknas i det här fallet.

Sonen, den älskade ungen återvänder till moderslyan ikväll och kan glädja sig åt att disken är diskad, golven är dammfria och sängen renbäddad. Bara att sätta igång och stöka ner igen! Kan man hoppas på att han mognat ytterligare på en enda kort helg och ser till att hålla ordning den kommande veckan???

Låt den rätte komma in är nu färdigläst och jag inkommer med nån typ av betyg. Först ska den bara få ligga till sig i mitt inre för en liten analys.

Nu har jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe och en stunds vila tycker jag.
Hej på er alltså.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Javisst känner man sig väldigt nöjd när man har fått gjort det man förutsatt sig. Markattan har faktiskt fått ner lite tapetremsor som satt och dinglade på köksväggarna. Och nu har vi kommit så långt att köket bytt namn till badrum eller spa. Hälsa goddagspilten att han ska vara snäll mot sin dyra moder, annars kommer mostermonster och hälsar på honom...



Markattan

2009-01-25 @ 16:14:08
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Jag tror inte att ett besök av dig skrämmer den lille bytingen. Snarare tvärtom, för då kanske han skulle få din goda risgrynsgröt till frukost.

2009-01-25 @ 16:20:10
Postat av: Markattan

ajdå, då sprack det, men om du talar om att moster är förfärligt sugen på lite gosekramar så kanske han sätter fart..?



Markattan

2009-01-25 @ 19:51:16
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0