Fredag

Och det blev köpemiddag från Blå kiosken i Sundsvall. Där handlar man kolossalt god thaimat till ett mycket rimligt pris.
Eftersom jag har tagit huvudansvaret för maten under veckans övriga dagar ansvarar närbon för detta bestyr på fredagar.
Idag blev det alltså mat i låda och jag blev väldigt mätt och belåten. Very nice!

Och eftersom sonen förlöpt hemmet för ett besök hos en kompis har jag övergett närbons lya för att kattvakta i eget tjäll.
Lilla kissen Essi har ett uppdämt behov av närhet och kel och sätter sig gärna i knät ett tag för att bli kliad ett tag. Hon är inte speciellt kelen till vardags men när det gått ett tag utan kontakt med matte blir det gärna lite närkontakt. Sonen är mer lekkamrat än gosleverantör. Men att få katten att sova så där sött i fotändan av sängen är lögn och det kan man kanske ha en viss förståelse för.

Tittade som vanligt på Let´s dance och såg Carl-Jans partners klänning. Den vill jag gärna överta för min dotters räkning. Fast sömmerskan får gärna sy om den en smula eftersom min dotter är längre än Maria. Dottern tar alltså studenten i vår och letar efter lämplig klänning och den där skulle passa henne perfekt i färgen. Å såg ni den djupa guldiga färgen?


Ser du vilken vacker guldfärg?
Vill ha!!!!

I morgon ska jag själv klä upp mig, dock inte i något så elegant som en dansblåsa. Vi är bortbjudna och ska infinna oss redan klockan 14.00 för hästridning, bastubad, bubbelpool, päronkonjak och så en god middag. Ska vila hjärnan fram till dess så att jag orkar vara social och trevlig. Så vid närmare eftertanke blir det väl både ned-, av- och uppklädning för rider gör jag inte gärna i klänning och inte vill man bubbla i ridstövlar och hjälm va?

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0