Å vilken lycka!

En bra dag, sumerar jag kort och koncist.
En bra dag med en massa små trevliga detaljer som fikastund med bästa vännen på morgonen, ett trevligt möte och två avklarade arbetsuppgifter.

Och så avvecklade jag mig i god tid även denna dag och promenerade hem med broddarna på i halkan och fann ett paket från syster i brevlådan. Härliga tider, strålande tider.
Hon har skickat upp en bok till mig, en tjock härlig sak som jag med min nyvilade hjärna kan njuta av ett tag.
Boken är Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist och jag är ganska säker på att de allra flesta har hört talas om den här historien. Skräckhistorier i allmänhet och vampyrskrönor i synnerhet är inte riktigt min thekopp men efter alla lovord måste denna bok läsas. Lovat att berätta om jag tyckte den var bra eller om jag fått mina fördomar bekräftade.

Och som grädde på moset slipper nu världen George W Bush och kan glädja sig åt Barack Obamas intåg på den politiska arenan. Håller tummarna för hans framgång som Amerikas president.

Lycklig afton tillönskas alla mina 6 läsare

Kommentarer
Postat av: Markattan

2009-01-20 @ 18:51:12
Postat av: Markattan

Hann inte skriva ett ord i förra kommentaren. Hmm kan det bero på trötthet tro?



Lycklig detsamma önskar en av dina läsare



Markattan

2009-01-20 @ 18:52:29
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Strandskatan

Hi,hi !Jag begriper (inte) varför mina vänner gav mig böckerna:

Hvordan finne drömmemannen og bli kvitt ham når du innser tabben och Är du gift med en psykopat (om farlig och förförisk kärlek ) !

Det finns ju så mycket trevligare boktitlar:"Låt den rätte komma in "!

Ja, herregud !

Kanske beror det på att jag inte har en klok syster som ser till att jag läser rätt sorts litteratur !

Ett utlåtande om din nya bok emotses !



Den trogne läsaren från väster önskar en god afton !







2009-01-20 @ 21:42:00
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: peterA

Har du med din nyvilade hjärna läst talet som Obama höll. Analyserat det retoriskt? Läste det på flyget igår i DN och sände en tanke om att detta skulle vara mumma att sätta tänderna i för dig och din språknerv ;) Du klarade dig från ormen förstår jag...

2009-01-22 @ 22:50:56
URL: http://www.peterA.se
Postat av: Den hemska tvillingen

Strandskatan; de är väl avundsjuka på dig som inte behöver dela vare sig möbler, mat eller fjärrkontroll till tv med någon. Lovar att inkomma med rapport vad gäller boken. Hitills kan berättas att storyn är rätt äcklig men Lindqvist skriver fantastiskt bra.



peterA: Ormen bjöd på gott kaffe och småpratade en stund och var över huvudtaget så trevlig som jag hoppades på. Jag har inte läst talet och tror att jag hoppar över det till nån regnig dag.

Skickade min sociologistuderande/bokånande dotter till din blogg och hon fick skrämselhicka när hon läste dina artiklar från skolan. Trodde inte att det var rätt för henne. Hon blev betydligt gladare när hon kom till skolan och föreläsningarn och insåg att hon nog skulle greja det där också ;-)

2009-01-23 @ 22:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0