MVG hela vägen

Hej och hå...Jag har just beställt mina kommande glasögon!
Det låter ju inte som något att vara märkvärdig över men för den som följt med på bloggen vet ju att jag gjorde bort mig i tisdags och var tvungen att ta mig i kragen idag.

Och som jag gjorde det! Jag traskade iväg till optikern jag besökte i tisdags och sa med en solig stämma och ett leende att jag vill hämta mitt recept. Och visst skulle jag få det men kära hjärtanes vad bekymmer det var för att hitta detta papper. Det blev många vändor ut på lagret. Och hur många gånger behöver man egentligen skriva upp mitt personnummer och namn för att kunna hitta rätt recept? Två gånger kan jag meddela. Utöver detta togs uppgifterna upp med hörseln en gång men glömdes bort i jakten på det försvunnat arket. Och så vitt jag kan bedöma så var det samma storlek på mitt recept som på alla andra.

När så det eftertraktade och eftersökta dokumentet fanns på plats på disken (jag log fortfarande soligt och gjorde mig lite dum som inte fattade att de var lite störda, stötta och griniga) så var man tvungen att hämta optikern själv. Och då tänkte jag med viss bävan att nu ska det anställas förhör om varför jag vill ha mitt eget recept (som jag betalt med egna pengar) men han avhöll sig från detta och nöjde sig med sur min, mutter och annat trivselhöjande.

Men jag kom ut från optikern med receptet på fickan och var över hövan nöjd med mig själv.

                            



Och nu har jag alltså provat bågarna jag beställde hem från Favoptik, jag har fått smakråd och det har markerats med spritpenna på glasen var pupillen sitter. Det låter som en hel vetenskap men var verkligen väldigt enkelt. I morgon är det jag som går och lägger provbågarna på lådan och sen är det ju bara att vänta en kvart, fjorton dar. Å så spännande. Och om det här faller väl ut, allt pekar på det, så kan jag inom kort beställa slipade solglasögon att använda i den skarpa vårsolen eller vid sommarens glittrande vågor. Och med tanke på hur billigt det här artar sig att bli så beställde jag faktiskt två par, då kan man ju variera sig en smula. 
            
                                      

                                            

Vi ses



Kommentarer
Postat av: Markattan

En ber att få gratulera då. Hoppas att de passar bra.



Markattan, tillika smakrådet

2009-02-12 @ 20:56:35
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Jo en tacker.

2009-02-12 @ 21:14:12
Postat av: peterA

Jo, billigt :) Det är ju alltid relativt och behöver automatiskt att något är dyrt. Så fort det dyra blir billigt finns det inget billigt kvar :) Så billigt tror jag är en känsla av tillfredsställelse av ett bra köp och valet av något som ger mig mer än något annat alternativ.



Sen om det är lite (som om det vore mer absolut i sin tolkning ;) pengar så är det ju en bra kombination :D



Du måste skriva det gruppdynamiska inlägget så du stillar min nyfikenhet...plz...

2009-02-13 @ 12:28:13
URL: http://peterA.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0