Henkeman

Nu äntligen kan vi komma ut på nätet med hemmadatorn samtidigt som nån av oss sitter uppkopplad mot jobbets server och jobbar. Det låter som ett rejält I-landsproblem att inte kunna det och det är det ju förståss.
Närbon har beredskap då och då och då är jag helt låst från bloggande och andra trevliga nätaktiviteter. Då blir det lite lite tråkigare och vem vill ha tråkigt när man kan ha skoj?
Idag har jag dock haft besök av Henkemanne, en vän och kollega som hjälpt mig att ordna routern för att lösa problemet och nu fungerar det. Det är så mycket värt med vänner som Henke så sådana får man vårda ömt.

Och inte bara det, vi kan till och med jobba samtidigt och det är ju verkligt trevligt...om man nu måste jobba över nån kväll så kan man sitta på varsin sida om bordet och flörta lite medan man fixar lite jobbrelaterade problem, Fiffigt va?

Och så vill jag hänvisa till Markattans blogg och hennes strålande inlägg om polisens beteende. Jag är hemskt glad att hon skrev det för hon fick fram precis vad jag kände och tänkte om dessa rötägg utan att kunna (eller orka) formulera det här. Så ge er iväg och läs det om ni ännu inte gjort det!

I morgon eller kanske på torsdag ska jag ta mig och kragen och kontakta optikern som gjorde synundersökning på mig idag. Jag har bestämt att köpa glasögon på nätet men behövde förstås ett recept. Kollade med affären vad en synundersökning kostade och om man får sitt recept med sig. Det skulle kosta 280 riksdaler och visst skulle man få receptet. Men lika förbannat kom jag därifrån tomhänt!!! Givetvis förutsatt de att jag skulle beställa och köpa nya glas hos dem men jag tycker inte att det är skoj att slänga ut 2500 pistoler när jag kan betala 400 diton för samma vara. NÄÄÄÄ det tycker jag inte. Och man är ju förstås i sin fulla rätt att köpa en tjänst, synundersökning, och sen köpa varan, glasögon, någon annanstans. Lika mycket som man har rätt att få receptet som gäller en själv. Och visst förstår jag att de inte slänger den där synbeskrivningen efter kunderna...men jag tyckte att det var jättejobbigt att be om det och gjorde det inte heller. Utan jag mesade och gick efter att ha provat en del bågar vars priser nästan chockade mig. Ja men herregud, 3000 kronor för bara bågen???
Och sen var jag arg och besviken på mig själv men det får jag nu betala för eftersom samtalet ligger framför mig. Men senast torsdag ska jag gå tillbaka och hämta det som tillhör mig och som jag betalat för!
Och jag ska gå dit, inte ringa, för jag måste uppenbarligen lära mig den hårda vägen att stå upp för mig själv. Så får det bli. Tänk lite goda tankar under torsdag mitt på dan så att jag får hjälp att genomföra detta...Please.

Jag borde nu peta mig ut i köket och fixa till middagen, idag tagliatelle med skink- och ädelostsås. Men jag orkar inte, jag måste få sova en liten stund för jag är sömning som sjutton. Vet inte vad denna trötthet beror på, är det årstiden, baciller, eller sömnbrist? Men det får bero på vad som helst av ovanstående för det går säkert över med lite sömn.

Lev väl

Kommentarer
Postat av: Markattan

Asch, det är dags för optiker att fatta läget, antingen anpassar de sig till konkurrenternas lägre priser eller så gör de konkurs. Kunden har alltid rätt och du har inget att be om ursäkt för. Ro hit undersökningsresultatet för tjyven så att jag kan fixa nya brillor, säger du bara, och anlägg gärna en bister min likt Markattan, det brukar bita fint.



Markattan

2009-02-11 @ 10:31:39
URL: http://markattans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0