Att plötsligt bli sin egen mamma

Jag har, som man kanske har listat ut, en tvillingsyster som jag är väldigt lik. Här i bloggvärlden kallar hon sig Markattan för resten.


En gång i världen skulle jag hjälpa henne att flytta. Jag anlände till den lilla ort hon då bodde i en fredagsförmiddag och hon var fortfarande på jobbet när jag kom. För att jag inte skulle behöva stå utanför i flera timmar fick jag uppsöka hennes arbetsplats för att hämta nyckeln till Markattans boning. Eftersom hon då tjänstgjorde som lärare var ju arbetsplatsen förstås fylld av glada barn som såg fram emot helgens äventyr.


Dessa barn tittade misstänksamt på mig och jag tänkte som vanligt att "Nej, ni ser inte fel, jag är väldigt lik min syster." Så kom då Markattan svassandes med nyckeln och barnen, en hoper pojkar i 15-årsåldern utbrast glatt "Faaan, vi visste att det var din morsa!"

Den hemska tvillingen muttrade lite till gossarna att de skulle ta sig i akt men Markattan och tvillingens sällskap flabbade gott. Och gossarna såg ju lite snopna ut när de fick klart för sig att jag inte alls var mamma till min tvillingsyster.


Jaja, man får försöka behålla humöret även när man i ett enda nafs blev 30 år äldre och att tonårspojkar har dålig uppskattningsförmåga är man ju bekant med.


Dagen för flytten anlände och så också ett gäng stadiga killar i 30-årsålder som skulle hjälpa till och bära möbler och bohag till höger och vänster. De hälsade på min syster ute i farstun och kom sedan in till köket där jag placerats för att paketera porslin och annat viktigt.


"Och här har vi mamma också ja..." hör jag en av karlarna utbrista och jag funderade på vad hans mamma kunde bidra med i denna flyttkarusell. Vände mig om för att visa att jag trots allt är ordentligt uppfostrad och vet att hälsa på nykomlingar. Men där stod ingen mamma, bara en person av manligt kön tillsammans med min dåvarande pojkvän och tvillingsyster.


Vafalls??? Står spektaklet där och insinuerar att jag är systers mamma???? Men nu får det väl ändå vara nog med otidigheter va? Jag spände ögonen i grabben, log vänt och sa..."Nähä du, jag är faktiskt hennes tvillingsyster!"


Gissa om släkt och andra hade roligt hela den helgen. Själv var jag inte lika road kan jag meddela. Fast jag såg ju redan då och än mer nu, det festliga i episoden även om det ska tillstås att en viss sveda i hjärtat infann sig och höll sig kvar ett tag.


Trevlig helg på er


Kommentarer
Postat av: Söderlund





The sex sida of life

Jag skulle härmed vilja välkomna dig till en helt ny

sexportal. Nystarten på bloggen är nu igång sedan ett

drygt dygn tillbaka och redan har jag, tillsammans med

läsarna börjat snacket. Det senaste som har kommit igång

är att du nu har chansen till att bli "Veckans babe" och

allt vad det innebär kan du läsa mer om i bloggen...



I det stora hela så hoppas jag verkligen att ni läsare

kommer att trivas med bloggen, men kanske är det så

att ni tjejer framför allt kommer att få lära er en

hel del om hur vi killar egentligen tycker och tänker.



En viktig del i att blogga överhuvudtaget för mig är

att få med läsarna så bra som möjligt och bloggen är

verkligen till för dig som tycker om att dela med dig

utav dina tankar, åsikter och kanske till och med egna

erfarenheter inom de ämnen som tas upp. Hur mycket vågar du?



Återigen, varmt välkommen till bloggen som verkligen

bryr sig om vad läsarna tycker, men ändå inte grundar

det till något tyckande av rätt och fel.



Ni är en viktig del i det hela, glöm aldrig det.



Mvh

// Söderlund - The sex side of life.

2009-02-20 @ 11:12:43
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Markattan

Veckans babe, va? Grattis tvilling, det behövde du efter ditt senaste inlägg. Markattan kan inte annat än att flabba, fast bara tyst och försynt. Jag flabbar inte åt, utan med tvillingen..



Markahahahattan

2009-02-20 @ 13:12:47
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Hej, hopp! Här varierar ämnena skall jag säga !

Först den religiösa sidan och sedan sex ! Var skall detta sluta !

2009-02-20 @ 13:23:03
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: strandskatan igen !

Ja, herrenadå ! Så tokigt det kan bli !

Du skulle hört min f.d. mans reaktion när han stod med vår nyfödda dotter på armen i en butik. En av kunderna beundrar den lilla "Och där ligger du och sover så fint på morfars arm !"

"Morfar- va i h-te ! Hon är min ! Du menar väl inte att jag är för gammal att fixa till en så´n här !"

2009-02-20 @ 13:37:17
Postat av: Anonym

Blogginnehavaren var inne på att ta bort inlägget från Söderlund men som Markattan konstaterade så kanske det var just ett sådant inlägg jag behövde. Så det får stå kvar för att Markattans roliga kommentar ska få skimra.

Strandskatans ex får sig en varm omtanke från den hemska tvillingen.

2009-02-20 @ 14:54:34
Postat av: peterA

Apropå sex side of life, så minns undertecknad ett tillfälle för mängder av år seda då tystnad, ack så pinsam, spred sig på icke namngiven konsult från Schtockholm som begästade staden för att föra oss genom en för det tillfället högst relevant, men väl abstrakt, förvaltningsprocess. Vid tiden strax före inmundigandet av middagen på den charmanta, men nu nedläggningshotade restaurangen Skeppsbrokällaren, kläckte denna lilla, i andra fall ack så trevliga, lilla kvinna fram "Att det var väl så roligt att du ska ha ett barn till..." :) Vänliga och tillåtande tvillingar i all ära, den gången var det nog tur att inte konsultstackarinnan var ensam med tvillingen, annars hade hon fått smaka på båge. (Eller är det skytten som har båge, och tvillingarna har... ähh ;)



Det här har jag alltså hört berättas från en vän till mig :)

2009-02-23 @ 20:59:07
URL: http://www.peterA.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0