Ååå som jag längtar

Trots mogen ålder, gyllene medelålder (ÄR DET MÖJLIGT???? Jag har ju just lämnat sandlådan jhu)
så är spänningen olidlig. Jag kan inte tåla mig, jag har oerhört svårt att vänta men livet ger mig rika, och jag menar fullständigt nedlusade, möjligheter att träna. Ja ni vet, öva tålamodet, vara lugn och så. När man passerat 13 eller nåt så får man inte klappa händerna av förtjusning när det vankas paket. Man får inte dansa runt i hysteriska piruetter när man vet att nu stundar nåt kul. Man får inte hoppa upp och ner av glädje över ett snart stundande möte med en lekkompis. Man hålls inte ens med lekkamrater när man blivit äldre...Fast jag har ett gäng i smyg.


Men idag, lagom till frukostsurfningen kunde jag inte låta bli. Undrar hur jag kommer att straffas för detta hemska tilltag?
Jo men jag loggade in på glasögonleverantörens sida och såg till min förtjusning att det ena glasögonparet nu strax ska skickas till mig. Så jag ser framför mig hur optikern håller på att packa brillornas resväska, fixa vaccination och stora badhanddukar. Man kan ju inte åka bort utan sånt heller. Men jag önskar att de kunde skynda sig på lite....så att de är här i morgon. Det är väl jättelämpligt att komma fram en onsdag va?

Och nån kompensation kan väl livet bjuda på när nu chefen blev sjuk och det andra lönesamtalet är inställt och jag kommer att få vänta fleeeeeera veckor !!!! på att få veta om en hemsk tvilling får mer pengar i plånboken framemot sommaren eller hur det blir.

Ja men ni ser ju....livet är som en enda lång väntan och jag är inge bra på den disciplinen.
Men nu står närbon i farstun och väntar på att vi ska gå till jobbet så nu måste jag sluta....sucka. Hur hårt är det inte här i livet. Bara krav och inga glasögon så långt ögat ser....vilket inte är så långt just nu alltså....

Kommentarer
Postat av: strandskatan

Att en chef går och blir sjuk när ett besked skall lämnas till Tvillingen är inte godtagbart. Ett sådant tilltag bör kompenseras genom ett väldigt klirrande i kassan.

Det gamla uttrycket att tålamod är en dygd har jag aldrig riktigt förstått och accepterat. Fort skall det gå ! Tänk vad Tvillingen kommer att "se bra ut" när de nya brillorna kommer på näsan.

Tiara och nya glasögon -Succén kommer att vara total !

2009-02-17 @ 10:21:50
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemskt succéartade tvillingen

Å tack, men tiaran har vandrat vidare till veckans vinnare och därmed berättigad bärare.

Men jag har ju glasögonen att se fram emot.

2009-02-17 @ 10:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0