Sista dagen

I morgon ska man tillbaka i selen, slita och dra.
Vi lämnar det därhän.

Idag är alltså sista dagen på en låååång semester. Och den ska naturligtvis fyllas till bristningsgränsen på upplevelser så här i elfte timmen.

Eller inte, vi ska packa ihop oss för en mer stadsbaserad tillvaro, plantera om den sista lilla jordgubbsplantan, slänga matrester vi inte kommer att äta upp, tömma diverse behållare med...ja låt oss lämna det åt fantasin, jaga katter, och sist men inte minst ska vi sucka. Oj vad denna dag kommer att vara full av 32 suckar.

(32 var något som katten Pilsner just skrev här. Inte vet jag när han lärde sig att använda datorn och inte vet jag hur han vet att det blir just 32 stycken suckar. Men har han skrivit det så lär det ju vara så, eller?)


Vad kommer då hösten att innebära?
Tja, starta firma (skrev jag visst förra hösten också...men annat kom emellan)
Göra i ordning sovrummet! För NU ska det ske.
Lite mindre jordgubbar, trädgårdsarbete och därmed inte så många inlägg om det. Trist för Fasching, men han lär överleva.
Långsammare takt på bloggen.
Bo ensam med katterna och återigen bli närbo med Närbo i stället för sambo.
Skönt att sova själv men trist att somna ensam. Nåja, jag har ju spinnmaskinerna att slåss om sängutrymmet med.

Sommaren 2009 är till ända för min del.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Usch vad sorgligt det lät. Fast det kommer ju nya somrar ju. Och eget företag, spännande. Sätt fart på det.



Sa jag inte att de är extra kloka katter, de där Maine coon? Räknar redan och kan hantera tangenterna. Hermes är rådgivare när jag skriver mail och det är allt en faslig tur, för mig det...



Markattan, hoppas att sista dagen blir extra lång

2009-08-30 @ 09:27:34
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Fasching

2009-08-30 @ 10:20:00
Postat av: Fasching

Har du haft semester till nu?? Herregud, bums tillbaka till jobbet!



Och se till att starta det där företaget, det är skitkul med eget företag!

2009-08-30 @ 10:22:06
URL: http://www.faschingseskapader.blogspot.com
Postat av: Fiffi

Är dina sjutton veckors ledighet redan över ;D



(Vet att det var typ sju, men det kändes som en evighet när den startade och jag borde ha lärt mig vid det här laget att ingenting varar förevigt och speciellt inte en semester.)

2009-08-30 @ 11:38:13
URL: http://ufo-fiffi.blogspot.com
Postat av: Vem är jag

Välkommen tillbaka till overkligheten i morgon!



För övrigt har jag nyss höjt ditt prenumerantantal, har du sett det?



2009-08-30 @ 12:32:09
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Ja lite sorgligt känns det...fast det går några dagar och sen är man van. Och nog har den här dagen förutsättningar att bli lång, mycket lång.



Fasching; Ja ja, jag ska ju, sluta knuffas. Din tystnad i första kommentaren är talande ;-)



Fiffi; Inget varar för evigt och speciellt inte en 7-veckorssemester.



Vem är jag; Tack. Jag kommer...till overkligheten.

Och vi här på Den hemska tvillingen tackar för prenumerationen och hoppas att du ska trivas.

2009-08-30 @ 13:17:21
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0