På äventyr med Närbo

Närbo klippte gräset idag och som alltid tar bensinen slut strax innan han är färdig. Och som alla vet går inte en bensindriven gräsklippare utan bensin. Närbo tankade och sen händer det som vanligt ingenting. Vår gräsklippare är ungefär lika egensinnig som Närbo nämligen. Gräsklipparen vill vila ett tag, en 20 minuter eller så innan han klipper klart. Och jag pratar alltså inte om Närbo utan om gräsklipparen!

Vad passar då bättre än en kopp kaffe och ett wienerbröd? Inte mycket anser Närbo.
Och i vanlig ordning börjar det då regna i kaffepausen vilket betyder att gräset inte blir färdigklippt.
Närbo får finna sig i att vara inne och lösa korsord och klappa katten.

Men till slut ger han upp och frågar om han får gå ut och leka. Och det får han ju. Vem kan missunna en liten grabb att vara ute i regnet? Så i en hast drar han på sig dykardräkten (det som vi andra kallar regnkläder) och paddfodralen (stövlar) och så ger han sig ut. Idag gick färden ner till sjön för båten skulle låsas fast. Och sen skulle han till källan för att titta till vattenförsörjningen. Och han förmanades att inte bli borta för länge eftersom maten snart skulle serveras.

Men han gav sig ut på en expedition värdig självaste André. Sent om sider kom han hem och ville att jag skulle komma och titta. En näve hallon och en larv var dagens fynd.

Och nog är det väl ett exotiskt namn på den här lille gynnaren?



En snabelsvärmare! Men i vilka snablar svärmar den undrar nu Närbo.

Jag ber om ursäkt för den något mediokra bildkvaliteten och tydligheten...försvarar mig med att jag var mitt i maten och att det som sagt regnade. Och att svärmaren krullade ihop sig kan ju ingen människa rå för.


Kommentarer
Postat av: fru furman

Varför tror jag alltid att det är snusk eller äckel jag ser först? Antingen ser jag sexuella grejer eller avföring. Jag är nog sjuk.

2009-08-26 @ 21:30:53
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

fru furman; Jag har slagits av samma tanke. Efter ditt inlägg om den uppeldade luggen har jag dock tänkt om. Har man så ohemult svårt att hålla sig för skratt åt en sån sak i en sån samling människor är man fullt frisk.

2009-08-26 @ 22:12:45
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: fru furman

åh tack!

2009-08-26 @ 22:44:52
URL: http://outwitter.blogg.se/
Postat av: wettexvärlden

2009-08-27 @ 09:48:24
Postat av: wettexvärlden

Meh!?



Jag trodde först det var Närbo som bajsat. Snabelsvärmare låter gulligt. Lite elefantigt sådär.

2009-08-27 @ 09:50:13
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com
Postat av: Den hemska tvillingen

wettexvärlden; Ja man kan lätt förledas att tro att Närbo varit i farten men han är faktiskt rumsren och går på toaletten.

2009-08-27 @ 12:02:16
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0