Nu firar galenskapen triumfer

Fortsätter att läsa DN på nätet och får ett smärre psykbryt. Närbo har fullt upp att få mig lugn. Fast han håller med mig.

Tobias Krantz  som är högskoleminister har nu kommit på att betyg som är äldre än 10 år inte är lika mycket värda som de nyare. Äh, läs artikeln istället så får ni en bra bild av läget. Det tar en minut ungefär.

Den här "reformen" ligger helt i linje med Alliansens uppfattning om att folk ska få en chans och en chans bara och sen får man gå med mössan i hand och bli spottad på.

Såhär säger Krantz bland annat "- Det är snart tio år sen de tog studenten, så de har haft god chans att komma in på åtråvärda utbildningar. Det är en liten grupp som inte redan har börjat plugga så det är en smärre orättvisa."

Men snälla nån, har karln inte hört talas om att livet kom emellan? Att man gjorde lumpen, skaffade ett jobb, en familj och inte hade möjlighet att läsa vidare just då? Hur många är vi inte som läste på universitet och högskola långt efter att vi avslutat våra gymnasiestudier? För egen del tog det 16 år innan jag började på Mitthögskolan sen jag slutat gymnasiet. Vilken jävla tur att Krantz inte var i farten då. Annars hade mitt liv sett helt annorlunda ut. Ingen utbildning och abslout inte det jobb jag har idag.

Möjligen blir mina fönster putsade i ren ilska idag. Hur tycker du att jag ska göra, tala om det i det länkade inlägget.

Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Alltså..nu saknar jag ord!

Ja blir så...så...så ARG!

Bäst jag inte skriver nå´t mer.

Arg och ledsen blir jag.

/Arg-A

2009-08-26 @ 11:51:27
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0