Ja men nu då?

wettexvärlden tog mig i örat och skrev en kommentar med anledning av mina skitiga fönster:

"Skäms! Sådär kan det väl inte se ut? Ut med skrapan bara, det säger jag!

Sen kan du komma hit och ta mina också...
Höhöhö!"




Slipper jag skämmas nu?

Förresten, tack Aftonbladet för er sportbilaga!



Den är utmärkt bra att gnida rent fönster med!

Är det någon som vet hur man får bort trycksvärta från fingrarna?


Ja men, när jag satt där i fönsteröppningen, blöt om händerna och tog i för kung och fosterland tänkte jag på hur enkelt jag skulle kunna tappa taget och trilla ner på backen. Med rygg och huvud före. Just på den här sidan där jag putsar är det inga svindlande höjder men har man otur kan man ju knäcka en kota, bryta nacken eller liknande även om man så bara snavar på en tröskel.
Tänkte på ett inlägg som Nemo skrev igår, om en kvinna som varit ute för en lite olycka och hur fort livet förändras.

Först kände jag tacksamhet över att jag faktiskt kan sitta där i den där fönstersmygen och putsa rutor tills armen känns förlamad. Men sen tänkte jag; tänk om jag faktiskt skulle trilla och slå mig sönder och samman. Hittas av en Närbo efter flera timmar, köras till sjukhus, ligga förlamad, kanske inte ens kapabel att prata. Herregud...hur ska jag kunna blogga då?
Det var så illa att jag nästan avbröt fönsterputsandet för att gå in och skriva hur Närbo skulle göra för att uppdatera bloggen med latest news.

Men då skärpte jag till mig, torkade mig om handen, slutförde jobbet och tog några snygga bilder.
Färdigt för idag med putsandet. Med den här takten är jag klar 2016 och sen ska jag ta wettexvärldens fönster. Blir det fika sen?



 


Kommentarer
Postat av: Ännelaij

Ja, tackar som bjuder.

Lite fika skulle inte sitta helt fel.

Jag kilar över till dig genast.

Ojsan hoppsan du ville till wettex för att käka bullar.



kejrå

Det får bli en annan dag då.



/Lat-A

2009-08-26 @ 11:56:10
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: wettexvärlden

Ha! Så ska det se ut! Nu kan man se ut. Också.

Du behöver inte ta mina det gjorde jag själv på en kvart...

Bullarna se bra ut, tur jag bor långt bort så jag slipper de extra kilo de säkert genererar.



Duktig tvilling nu kan du ligga på backen och beskåda dina fönster!

2009-08-26 @ 13:40:37
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Ännelaij; Tror inte att wettexvärlden hade bjudit på fika. Så kom du, jag sätter på hurran.



wettexvärlden; Himla duktig du är! Och "bullarna" är något så exklusivt som Lovley toffee muffin...bara en sån sak va. De är himelskt goda och jag kunde ju önska att det låg ett par sådana i kylen och väntade.



Ha, trodde du att dagens beting var över i och med att utsikten var klar? Nej då, här har byggts klätterställning/utsiktspost/höghöjdssovplats till katterna. Att ha i den lilla lyan i stan. Något kul måste man ju ha när man ska vara innekatt.



Och sen väntar ett gäng blåbär på att förvandlas till paj. Middag ska väl kreeras...det är långt kvar innan en liten piga får gå och lägga sig...och då så får hon sova bredvid katten.

2009-08-26 @ 14:31:27
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Markattan

Men för bövelen syster. Jag blir ju alldeles matt av dagens alla inlägg och göranden och låtanden. Hur tusan hinner du? På semestern och allt.



Markattan ber att få gratulera till bedrifterna

2009-08-26 @ 18:44:43
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan: Klev upp klockan 6 och då hinner man en del. Sen har jag ju lärt mig korrekt fingersättning så det går ganska fort att skriva.

Fönstret klarade jag av på en pissekvart och resten har gått som en dans. Lite haltande men ändå i ganska snabb takt.

2009-08-26 @ 19:06:01
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0