Ledartröjan

I morgon ska jag inte cykla en enda meter. Det har jag gjort idag och i morgon kommer min bakdel inte uppskatta en cykelsadel under sig.



Vi tog oss en tur per cykel runt i nejderna, genom skogen och ner på stora vägen, in på loppis och sen glass och så vidare hem på småvägar. Backe upp och backe ner. 17 kilometer, inget att tala om på slätte vägen men i dessa uppförsbackar är det en bedrift.

Nästa år blir det nog Giro di Italia och Tour de France. Får nog ledartröjan redan dag 1 med tanke på att jag kommer att leda cykeln i de flesta uppförsbackar.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Herreminje, har du semester som orkar sitta och vara så där rolig och hitta på skoj. Ledartröjan va? Fyndigt värre. Om jag orkar blogga så blir det i stort sett repris på gårdagens inlägg och då kan det ju kvitta.



Markattan

2009-08-12 @ 18:18:38
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: ruth i virginia

Hoppas du gillar GULT! Tour de France

2009-08-12 @ 20:17:07
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Jorå, jag har hela dagar på mig att fundera ut roligheter, fast det går ganska snabbt. Jag är ju så kvick vet du.

Låter som om du har det en smula snärjigt på jobbet. Lite bloggvila även om det blir trist för oss?



Ruth i virginia; Gult ja, det är grejer det.

Välkommen hit förresten.

Är det olika färg i olika tävlingar? Närbo och jag spekulerar här om gula tröjor och rosa tröjor. Kom fram till att etappsegraren kanske har en rosa och totalledaren har gul eller att ledarfärgen varierar beroende på tävling. Kanske du har svaren på dessa våra frågor? Orkar inte googla mer idag :-)

2009-08-12 @ 20:32:23
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Anonym

Pfft. Vi cyklade 4 mil för några dagar sedan... ;)

Men min röv vill inte cykla på ett tag nu.

2009-08-12 @ 22:40:40
URL: http://wettexvarlden.wordpress.com
Postat av: strandskatan

Ha,ha.. ledartröja. Den var bra !

Jag skall heja på dig som bara tusan i nästa års stora tunga lopp.

Innan jag sätter mig på min cykel igen måste någon "uppfinna" enbart nerförsbackar. Eftersom det aldrig lär hända och cykeln har stått utan luft i däcken i flera år så får jag aldrig sätta på mig en ledartröja.

2009-08-13 @ 10:42:33
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

wettexvärlden; Det var faktiskt med tanke på er cykeltur jag skrev just det där med slätte vägen. Antar att det är något plattare i dina trakter än här ;-)



Men du har förstås rätt i att din röv förmodligen smärtar mer än min, ju fler mil och tramptag desto mer smärta.

2009-08-13 @ 10:45:03
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

strandskatan; Tja, men med tanke på hur jag tänker mig att få ledartröjan så kanske du också kan komma ifråga. Pumpa du upp däcken och ge dig i kast med uppförsbackarna, bra träning till vedhuggningsjobbet, då kan du ju inte sitta ändå.

2009-08-13 @ 11:04:49
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0