Första dagen

Jag överlevde första dagen utan större skador.
Sov överjävligt dåligt i natt på grund av två kattor som ännu inte lärt sig att samsas.
Svårt att sova när det morras i varje hörn och revinen ska mutas in.

Kvällen har ägnats åt hushållsgöromål i den högre skolan.
Har gjort en arkeologisk utgrävning av frysen. Men nu är den i det närmaste tom. Färdig för nya roliga lunchlådor.
Jippi vad glad den blev över det beskedet.

Jag har därefter slängt telefonkataloger från anno datzumal och framåt, 10 ton papper, sparade av oklar anledning. Så nu ser farstun rätt ok ut.

Därpå har jag gjort en lista åt sonen med små sysslor för morgondagen. Tre punkter, diska, panta tomglas och sortera sina 1000 mössor. Några måste kunna slängas.

Och så har jag tvättat.

Det är sant att en del av oss är dubbelarbetande. Åtminstone jag.

Så nu är det godnatt igen.

(Och det här inlägget lär hamna på 10-i-topp-listan över världens mest intressanta.)


Kommentarer
Postat av: Markattan

Oj vilken energi. Grattis.

Hälsa gunstig junker att den där mössorteringen nog är av vikt och värde. Risken finns ju annars att alla ryker och då blir det kallt om öronen. Å andra sidan kanske han har det lite för hett om dessa just nu.



Markattan

2009-09-01 @ 05:33:34
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; Tror jag avstår från att framföra just den lilla hälsningen som ju annars var både rätt och rolig. Har redan så många fina namn så jag behöver inte ett till if you see what I mean.

2009-09-01 @ 06:22:31
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0