En härmapa - that´s me

Klockan är mitt i natten och jag kan inte sova. Det är för varmt för mig.
Så jag har diskat och plockat undan lite för i morgon kommer en kille hit med ny kyl och frys.
Vi har under fyra semestrar levt med ett kylskåp som Noak hade med sig i arken.
Frysfacket är så litet att du möjligen kan få in en bytta glass men sen är det tvärstopp.
Inte blir det bättre av att facket frostar igen ungefär 10 minuter efter att man satt igång kylskåpet på våren.

Så nu är det alltså dags för nytt, stort kylskåp och en rejäl frys. Lagom för sommarvistelsen.

Men man kan inte bröta runt hur mycket som helst när resten, det vill säga Närbo, ligger och sover. Så därför rotar jag runt lite på nätet och hittar hos Mona ett förtvivlat inlägg om Bloglovin, Hon förstår inte hur man gör och ändå har hon på något vis lyckats göra rätt!
Och nyfiken som jag är så har jag nu kollat in det där för att se hur svårt det kan vara. Inget svårt alls visade det sig.
Fast den där lilla fiffiga funktionen som låter en välja vilken ikon man vill ha på sidan för er läsare att klicka på...den funkade inte alls. Det blir samma ikon oavsett...

Jaja, så nu kan lilla rara Mona hävda att jag är en härmapa och jag kan hävda att jag är smartare än henne.
Och ni kan klicka på ikonen för att enklare (eller, det vete fan om det blir enklare) att följa min blogg. Men följer man flera bloggar och det gör förmodligen de flesta så går det väl kanske lite snabbare.

Sålunda konstaterar vi att jag är härmapa, smart och vänlig som underlättar för mina läsare. Fint ju!


Ska vi sova nu då?


Kommentarer
Postat av: Ulrica

Tack!! Nu blir det lättare att hänga med.

2009-08-07 @ 07:33:32
URL: http://ullabella.webblogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Ulrica; Oj, en ny bekantskap, så trevligt. Välkommen!

2009-08-07 @ 08:48:18
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: Knaada

Haha, det är inte så lätt alltid... Vi, jag å pappi får alltid agera it-supporter åt alla. Jag vet inte varför, är det för att min dator står i köket folk tror att jag är en superhacker? Jaja, bloglovin det klarar jag, men att få en jäkla avatar att funka, dit har jag långt alltså...

2009-08-07 @ 10:06:11
URL: http://knaada.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Knaada; Välkommen du också. Jag vet knappt vad en avatar är...jo det vet jag men vad ska jag med den till liksom?

Jag jobbar i IT-bransceh och förväntas alltid kunna lösa vilka dator-relaterade problem som helst...på distans, via telefon, med någon hysterisk människa på andra sidan...Skulle inte tro det va!

2009-08-07 @ 10:23:57
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0