Beslut

Jaha, hur ska jag göra?

Ska jag trotsa den ömma ryggen och åka på auktion? (Ryggen ömmar bara därför att jag sovit lite knasigt i natt.)

Eller stanna hemma och plocka Johannesörtsknopparna som just nu är som allra finast?

Fördelar åka på auktion:
- Jag kommer ut och ser lite folk och en annan bygd.
- Jag kan köpa fika och lite hembakt bröd därtill.
- Man kan springa på ett oväntat fynd.

Nackdelar åka på auktion:
- Kan bli långtråkigt om auktionsbilderna visar verkligheten. Inte mycket att hämta där alltså.
- Efter de senaste dagarnas myckna regnande (ca 40 mm.) lär det vara rätt blött och kladdigt både på mark och i luft. Alltså gott om mygg.
- Kan ta låååång tid innan man får middag då Närbo är en uthållig typ som gärna håller ut till the bitter end i hopp om att priserna ska sjunka på slutet då det bara är han, en möglig kudde och ett gäng spikkartonger kvar.

Fördelar stanna hemma:
- Johannesörten räddas och det blir vackert rödfärgad julesnaps den 24/12. Egentillverkad dessutom vilket i sin tur innebär att jag inte behöver stå och våndas på bolaget i trängsel och tjocka jackor.
- Jag får en dag på egen hand som jag kan göra vad jag vill med. Innebär att jag kommer och sitta här och lusläsa diverse bloggar.
- Pilsnerkatten behöver inte vara ensam hela dagen.

Nackdelar stanna hemma:
- Tja, kan ju bli lite långtradigt att gå hemma och inte kunna annat då jag befinner mig in the middle of nowhere utan bil.
- Pilsnerkatten kommer inte att ha någon annan än mig att använda som nåldyna. Han är en sån stygg kisse som sticks och sånt va.
- Jag kan inte övervaka Närbos cykelfetischism.

Ha, där har vi det. Inga fler gamla rostiga cyklar i det här huset. Jag måste med.

Så, nu blir det till att lägga på en rem om man vill följa med klädd och med mat i både mage och matsäck.

Todilo


Kommentarer
Postat av: Markattan

Men du, den där julesnapsen som du gör själv??? Behöver du alls inte vända dig till bolaget? Eller hur menar du?

Hoppas auktionen visar sig innehålla fina fynd, små glittrande ting som kan pryda dig.



Håll ett vakande öga på Närbo, annars kanske han handlar så att du inte får plats i bilen hem.



Markattan

2009-08-23 @ 08:23:58
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Markattan; För det första visste jag att du skulle fråga om den här alkoholgrunkan. Jo förvisso håller bolaget med grunden men den är redan inköpt, därför inget besök till jul...eller, nja, det kommer det ju att bli ändå förstås...men jaja, skit i det nu va.

För det andra, något glitter kommer icke att finnas på denna auktion, mer gamla mögliga laggkärl, rostiga gjutjärnsgrytor på 2 1/2 ben, rangliga soffor, skåp från anno datzumal och sånt.

Men jag ska hålla Närbo under noggrann uppsikt och klamra mig fast vid bilen så att jag kommer hem.

2009-08-23 @ 08:44:49
URL: http://theterribletwins.blogg.se/
Postat av: strandskatan

Det är så vansinnigt roligt att gå på auktion så för mig hade det inte varit något svårt beslut.

Man kan ju hitta saker som man inte ens visste att man behöver ( eller inte alls behöver). Och det hade ju varit "drissligt" !

Ha en alldeles förträffligt trevlig dag !

2009-08-23 @ 09:14:44
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Ännelaij

hehe

Jag gillar auktioner men somliga är faktiskt urtråkiga. Så jag förstår att du var i valet och kvalet.

Men klart du gjorde rätt val.

Hoppas att du fick med dig något fynd också.



Johannesörten kanske ni hinner plocka lite av nu ikväll?

Det hoppas jag..

Och den där sången med Lundell om öppna landskap den är fin den.



/A

2009-08-23 @ 14:53:26
URL: http://bradag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0