Ta hit en taliban

"Här pryglar talibaner en tonårsflicka.
De starka bilderna har spridits över hela Pakistan - men försvaras av talibanerna.
- Hon var inte med sin man - så vi var tvungna att straffa henne, säger en talesman för rörelsen."


Länken och ingressen ovan leder till en artikel som finns publicerad på expressen.se idag. Där finns också ett filmat inslag som visar hur den 17-åriga flickan blir pryglad.

Och som citatet visar kan man ju rättfärdiga det mesta, hon var inte med sin man så vi var TVUNGNA att straffa henne...
Jo men självklart talibaner, givetvis förstår vi alla att hon är tvungen att straffas och vad är då bättre än lite offentlig prygel med bälte eller dylikt?
Det förstår ju var och en att en kvinna, flicka inte kan få visa sig ute hur som helst, hur skulle det se ut?

MEN FÖR HELVETE!!! Hur länge ska karlar runt om i världen få ge sig på kvinnor på det här sättet? Hur länge ska länder tillämpa sharialagar för att få utlopp för sina stenåldersuppfattningar om kvinnans plats i samhället?
Och kom för fan inte och säg något om okunskap och brist på utbildning och att man lever i ett samhälle som stått stilla i utveckling. Man har tydligen anammat mobiltelefon eftersom filmen tydligen är tagen med en sådan så nån form av utveckling har skett även i Swatdalen.

Jag blir så inihelvete upprörd och förbannad över detta och liknande fullständigt vidriga händelser att jag knappt vet vad jag ska ta mig till.

Men fly mig för allt i världen en taliban som jag med hjälp av några raska kvinnor kan hålla fast och prygla. Har jag ingen anledning? Tja, det räcker väl med att dra till med något, han har väl förmodligen för lång eller för kort skägg. Följaktligen måste han straffas. Det får ju finnas gränser för hur en tvättäkta taliban ska se ut.

Och nu över till något helt annat. Bilden nedan visar två Saint Paula som står hemma hos Närbon och växer till sig. Jag fick ett antal blad av Marie på jobbet efter att ha förklarat att jag aldrig lyckas med sådana blommor. Och det höll på att gå på tok från början då de stod hemma hos mig. Kisse fattade tycke för de ludna bladen och åt helt sonika upp ett par. Men blommorna fick flytta till Närbo och där trivs de förträffligt.
Tack Marie för att du gav mig chansen att lyckas.



Och så glömmer du väl inte min stillsamma uppmaning om att berätta för mig vem du är som hälsar på här. Jag vill ju veta vilka ni är som återkommer för att läsa mina små betraktelser.

Kommentarer
Postat av: Markattan

Får du fatt på en taliban så var snäll och säg till. Markattan kommer på stört och håller fast så att du får ge igen.



Markattan

2009-04-04 @ 17:14:52
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Jag hoppas i och för sig att jag slipper se nån. Tänk bara vad otrevligt att bli svettig över en sån där typ...Men dyker det upp en så ropar jag på dig, det lovar jag.

2009-04-04 @ 17:19:15
URL: http://theterribletwins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0