Av egen kraft...och utan.

Jaha, så har ännu en tid förlöpt utan några inlägg men här kommer ett till sist.
Förra veckan var en av de jobbigar på ett tag. Äldsta dotra, hon som flyttat till Rotterdam
meddelade att hon skulle flytta hem igen på grund av strul med pojkvän.
Och ni som till äventyrs följt denna lilla blogg vet att det redan fanns två hemflyttade ungdomar
i morderns lya. Men vindarna vände, som jag förutspådde, och flickebarnet blir kvar
på Hollands platta marker. Sonen och hans far har gett varandra nya chanser så kvar
är dotter nummer två. Men efter hennes kontakter med diverse myndigheter är lägenheten
strax min igen. Kan vi hoppas att det blir för en längre period än 1 1/2 timma den här gången?

Så slutet på veckan borde ju ha varit lugn och skön...om det inte var för det där jag hintade
om i rubriken. I torsdagskväll träffade jag ett gäng kolleger för gnällkväll. En sådan kväll
är inte helt komplett om det inte inmundigas en mängd goda drycker. Så blev det.
Och den här tanten anslöt sedan min närbos festande (och frestande) gäng på lokal
i stan. Där rann det ner ytterligare goda drycker....Sick! När ska man lära sig?
Fredagens inledning var inte helt optimal och jag anlände en smula senare till jobbet
än brukligt. Avslutade i gengäld en smula tidigare...gick hem vid lunch. Sov bort hela eftermiddagen
men hade märkligt ont i halsen. När jag vaknade hade en förkylning invaderat min
kropp och jag var mer än lovligt hängig. Men vi trotsade kroppen och stack till stugan ändå.
Slök middagen med farlig hastighet och dröp sen i säng. Lördagen spenderades mellan lakan
och med feber som kom och gick. Fast idag känner jag mig faktiskt piggare...ja inte frisk...
men iallafall hyfsat som en människa.

Så av egen kraft blev jag dålig men sämre blev jag faktiskt utan egen förskyllan. Tänk så det kan gå.
Håll nu tummarna för att jag ska bli bättre och bättre under kommande dagar så att jag snabbt
kommer upp till min bästa-nivå, den jag normalt håller mig på menar jag. Hybris? Jag? Inte då!

Lev väl

Kommentarer
Postat av: peterA

Håller tummarna att förkylningen gått, men oroas av att du inte skrivit mer sen i söndas...still sic?

Hoppas att gnällmötet var värt sig ;)

2008-10-02 @ 21:02:13
URL: http://peterA.se
Postat av: Tvillingen

Förkylningen håller i sig och jag har varit rejält hängig hela veckan. (Fast inte värre än att jag simulerat arbete ändå, dock på hemmaplan under

1 1/2 dag) Ser fram emot en vederkvickande helg.

Gnällkvällen var värd sig...Jorå...utmynnade i ett och annat kreativt upplägg som slipas vidare på i nästa vecka. Får se vad det blir av detta.



Höres

2008-10-03 @ 08:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0