Kort uppdatering

Jo jag har läst andra bloggar där inläggen är ännu mer sporadiskt förekommande än min...fast inte så många.
Är inte lika duktig som Markattan eller peterA eller Vimmelmamman eller Carl Bildt för att nämna några jag läser flitigt.
Men så är jag varken arbetslös, ambitiös, sjuk eller utrikesminister heller.
Bara en stackars sate i statlig tjänst med arbetsdagarna fyllda av oftast omöjliga uppdrag där alla parter blir missnöjda.

Och just nu är det värre än vanligt...eller snarare precis lika illa som sist jag hade detta uppdrag. Ganska precis ett år sedan jag klev av det jobbet på grund av all skit man fick ta och det obefintliga stödet från ledningen. Fast nu är vi något fler som delar på bördan och visst underlättar det men det innebär också att vi är fler som får ta skit för saker vi inte kan påverka.
Har under en månads tid funderat på det här och kommit fram till att jag måste sätta P, jag kan inte offra mig själv en gång till och känner ju igen varteviga symptom från förr. Hopplösheten, den höga pulsen, obehaget när konflikterna kommer (och det gör de, som ett brev på posten) och den totala utmattningen när dagens övergår till kväll.
Tack och lov att jag inte har några ungar i skolan längre.

Så vad göra? Lyssna på min goda vän som menar att jag ska frälsa världen med mina coachtalanger? Jo jag borde men orkar inte ta steget nu. Har bestämt mig för att invänta det nya året och under tiden skapa mig en drägligare tillvaro på jobbet. Och den kommande omorganisationen kanske innebär övertalighet och då är det ju förhandlingsläge...Då kanske man kan få ett litet sjysst avgångsvederlag och dra igång sin firma på heltid med full betalning under tiden. Ja hallelulja, det är en nåd att stilla be om.

Fast just nu är det faktiskt fredagskväll, dags att dra sig tillbaka till tv och ett glas vin och skita i omvärlden och jobbet.
Men jobba måste jag, men det blir en smula senare denna helg.

Tja rå...

Kommentarer
Postat av: Markattan

Bra tänkt, det där ordnar du vad det lider. Bit ihop till du ser en bra lösning så ska du se att coachandet ger dig en bättre tillvaro.



Markattan

2008-10-17 @ 20:16:57
Postat av: peterA

Jag tycker att din vän är lite orättvis! Du verkar inte ha rätt förutsättningar just nu att frälsa någon värld. Ta ett litet steg i sänder. Spelar ingen roll hur stora dom är. Blir dom tillräckligt många vettu. Så, ett annat tips än frälsningen är att skriva ner de små steg du tar.



Jag vet ju att du gör bra grejer varenda dag. Du får återkoppling, du känner stämningar och du ser dina medmänniskors reaktioner när du hjälpt dem. Skriv ner dem i en bok, klart att det ambitiöst skulle kunna vara bra att dyka ner i situationer och reflektioner (säkert nåt råd du skulle kunna fått från din energiske kompis ;), men det varnte det jag menade.



Jag menar att du skriver ner dom så att du kommer ihåg alla dessa stjärnor som du har på din talanghimmel! Det kan vara ruggigt mörkt i rymden, och det spelar ingen roll att det finns oäändligt många stjärnor, himlen ser svart ut ändå :) Så skriv ner de glimtar som du ger till oss andra, så ska du se att du snart har en stjärnimmel utan dess like... Men det är klart, risken är ju att du märker att du redan frälser...

2008-10-25 @ 22:58:14
URL: http://www.peterA.se
Postat av: peterA

Jag tycker att din vän är lite orättvis! Du verkar inte ha rätt förutsättningar just nu att frälsa någon värld. Ta ett litet steg i sänder. Spelar ingen roll hur stora dom är. Blir dom tillräckligt många vettu. Så, ett annat tips än frälsningen är att skriva ner de små steg du tar.



Jag vet ju att du gör bra grejer varenda dag. Du får återkoppling, du känner stämningar och du ser dina medmänniskors reaktioner när du hjälpt dem. Skriv ner dem i en bok, klart att det ambitiöst skulle kunna vara bra att dyka ner i situationer och reflektioner (säkert nåt råd du skulle kunna fått från din energiske kompis ;), men det varnte det jag menade.



Jag menar att du skriver ner dom så att du kommer ihåg alla dessa stjärnor som du har på din talanghimmel! Det kan vara ruggigt mörkt i rymden, och det spelar ingen roll att det finns oäändligt många stjärnor, himlen ser svart ut ändå :) Så skriv ner de glimtar som du ger till oss andra, så ska du se att du snart har en stjärnimmel utan dess like... Men det är klart, risken är ju att du märker att du redan frälser...

2008-10-25 @ 22:58:40
URL: http://www.peterA.se
Postat av: Coach!

Haha, ja en del budskap måste manglas in, minst två gånger!

Och du har så rätt min vän, jag ska börja fylla himlen med alla små och (ibland) gigantiska stjärnor jag sprider omkring mig.

Kanske rent av ska drabba bloggen med dessa mina goda gärningar! Tack för tipset.

2008-10-26 @ 16:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0