John Blund och jag

Visst är det märkligt att jag alltid lyckas somna just när det är något på radio som jag absolut vill höra?
Jag är en hängiven lyssnare av På minuten på P1. Detta enastående program sänds på lördagar klockan 15.03 och på söndagsmorgon klockan 8.30. Som extraservice är det repris även på måndagkväll sent sent.

Ja och vid lördagssändningen så är det ofta dags för fika och så pratar G och jag om något intressant och så missar jag På minuten. Eller jag hör inledningen men missar slutet. Och på söndagsmorgon är jag ju i vanlig ordning uppe med tuppen så där vid 7-tiden och så kör jag min vanliga helgmorgonritual, med toabesök (ursäkta), rök på balkongen och sen en glutt i tidningen. Sen är det himla skönt att krypa ner i bingen igen och då är det förmodligen Vetenskapens värld på radio. Jag lyckas hålla mig vaken till På minuten och hör återigen dagens panel beskriva regler, besvara den personliga frågan och höra vad domaren lyckats vaska fram för fint pris till segraren men sen kommer han, John Blund, och ser till att ögonen faller igen. Men hallå, varför ska jag inte kunna hålla mig vaken denna lilla halvtimme?
Men det gives ju en chans till och det är 23.30 på måndag, gissa om jag somnar gott?

En sån formidabel teknisk lösning det finns på detta dilemma; mp3-spelare och sr's fildelning, Man surfar in till www.sr.se och laddar helt enkelt hem senaste programfil och laddar ner till världens bästa apparat och sen har jag sömnpillret räddat för flera kvällar. Min mp3-spelare är inte dyr men innehåller radio och så bor alltså John Blund i den. Han och jag har för det mesta haft ett mycket gott förhållande, ibland har han övergett mig men det kan jag ha en viss förståelse för. Det är under perioder som jag haft en urjobbig arrbetssituation och förmodligen inte alls varit rolig att umgås med. Vi har fortfarande efter alla dessa år ihop lite svårt att komma överens om när han ska strö sin sand i mina ögon, ofta blir det alltså en smula för tidigt. Möjligen är det så att han knappt hinner öppna sin sandpåse innan jag somnar och då kanske han tror att han inte behövs men det är helt fel. För finns han inte där i min lilla ljudmaskin så är det lögn i h-vete att somna alls.

Men nu får den gode John hålla sig på annat håll för jag måste hålla mig vaken tills brödet är färdiggräddat.
Lev väl


Kommentarer
Postat av: Markattan

Är vi släkt eller?



Markattan

2008-11-23 @ 11:35:55
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Den hemska tvillingen

Kan vara så. Jag tror att det finns medicinska belägg för det.

2008-11-23 @ 12:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0