Med förvåning...

...glädje och mängder av stolthet, (se där en kraftfull treklang) öppnade jag bloggen i morse. Och finner inte mindre än 8 kommentarer på mitt oförargliga inlägg om snösituationen för precis en vecka sedan.
Det är rekord vill jag tro. Ja för min blogg alltså. Jag har ju läst andra bloggar där kommentarsmängden uppgår till stiliga 32 eller så. Men nu kan jag inte mäta mig med bloggar som skriver om rafflande, sorgliga eller moderna saker så jag är så nöjd med mina 8 kommentarer.

Tack särskilt till Strandskatan, o så dina ord värmer mitt hjärta. Trodde ju en gång i tiden att jag skulle bli författare och listade ut långa, intressanta historier som aldrig kom på pränt och som nu har fallit i glömskans skyddande skafferier.

Men nu hastar tiden och det är dags att ta sig till arbetet. Där ska jag även idag uträtta stordåd. Bland annat ska jag för medlems räkning förhandla lön och det är en tjurig förhandling så håll alla tummar ni kan. Rapport utlovas redan ikväll.

Lev väl

För övrigt kan meddelas att snön är borta och just nu är det 2,5 grader varmt, solen håller på att stiga upp över havet och det ser ut att bli ännu en vacker dag.

Kommentarer
Postat av: peterA

Jag kan härmed meddela att det är -0,5 i Stockholm och vi har haft problem med flygtrafiken på morgonen på grund av uppkommen dimma. Alla förvånad över var den kom från...!?

2008-11-06 @ 08:30:04
URL: http://peterA.se
Postat av: Markattan

Grattis Coach, ja det är trevligt med kommentarer. Det blir roligare att skriva ofta då...



Jag är inte förvånad, in i dimman alla 08:or.

Aha då försår jag varför en målerifirma ringt upp mig i morse. Det måste ha varit fasligt dimmigt.



Här lyser solen från en inte helt klarblå himmel, temperaturen ligger på 8 grader, plus alltså.

Slut från SMHI



Markattan

2008-11-06 @ 10:42:25
Postat av: Coach (also known as Den hemska tvillingen)

Tack för alla väderleksrapporter.

Min sambo (närbo, delsbo eller karl rätt och slätt) frågade mig igår morse om det var regn i antågande. Jag svarade då lite överlägset "Ser jag ut som SMHI eller?" och fick gensat veta hur saker och ting förhåller sig då han raskt och äppelkäckt klämde ur sig "Nej, du ser ut som Åsa Bodén!"



Ridå!

2008-11-06 @ 10:51:08
Postat av: Markattan

Ja han är fasligt rolig den där karln du håller dig med.



Markattan

2008-11-06 @ 11:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0