Middag eller inte

I morgon står en roligt träff med två nyfunna vänner på schemat men nu är det tveksamt om den blir av.
Jo någon gång blir det ju men kanske inte just i morgon. En av kvinnorna har fått andra, viktigare saker att göra.
Familjeangelägenheter och de går förståss före.
Men lite besvikelse finns det allt i mig för jag har sett fram emot den här kvällen och dessutom skulle vi gå till min favoritrestaurang. Ja den ligger ju kvar så det får ju bli en annan gång fast det lär ju dröja med tanke på att vi nu går in i advent med allt vad som där tillhör av glöggaftnar och julklappsbestyr.
Men med lite tur ordnar det sig ändå så jag håller tummarna för att logistiken går ihop sig för min kompis.

Om inte annat får jag kompensera mig redan på fredag då och jag och en annan kompis ska träffas och dricka lite vin och äta lite gott och sånt som hör till gamla vänner.

Men först ska arbetsveckan klaras av och med tanke på allt gnäll som förekommer i vårt landskap kommer jag att vara helt slut innan det blir fredag. Att så få kan gnälla så mycket om så lite....det är rätt märkligt. Men gnäll ni så ska jag se till att få lite vettigt gjort så kan ni ta åt er äran sen, ni brukar ju det. Se där, ett ämne att avhandla med vännen på fredag!

Lev väl för det tänker jag göra


Kommentarer
Postat av: Markattan

apapap passa nu så det inte hamnas i martyrträsket.

Synd om träffen inte blir av, det är ju så skoj att få sitta och snacka med vänner.

Det gör Markattan jätteofta, NOT...



Markattan önskar gott slut på arbetsveckan

2008-11-25 @ 23:14:12
Postat av: Den hemska tvillingen

Martyrträsket??? Vem??? Jag???? Icke, har aldrig hänt! Eller...jo det har hänt men det var förr i världen innan jag visste bättre. Men att bli martyr för de där små människornas skull kommer inte att vara aktuellt. Har viktigare saker för mig.

Och jag hoppas fortfarande på middagen med eller utan martyren i sällskap.



Ha det gott du också

2008-11-26 @ 06:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0