Sent om natten

Så går en dag ur våra liv och kommer ej igen, vore väl en jäkligt bra devis att leva efter. Eller? För mig är det iallafall det, ta vara på dagen och allt som kommer i din väg. Jag ska försöka bli bättre på det. De senaste veckorna har varit fulla av lärdomar ämnade för mig att göra. En del har varit lättsmälta och andra har näst intill knäckt min tilltro på mänskligeheten.
Jag är en sån där blåögd fan som alltid vill tro allt gott om omgivningen och som. trots motbevis gärna går de anklagade till försvar. Socialt ansvar sade mina syskon och flabbade lite hånfullt. Det kunde de fortsätta med för jag är rätt säker på att de inte fattade då vad det var som drev mig. Nu har nog ålder och visdom lärt dem.

Och då min styvdotter, like it or not, så kom jag på att du är bedrövligt eftersatt. Kanhända beror det på att du är lika kompetent att ta hand om dig som jag, och att det därför är så lätt att "glömma bort dig".  Men det ska ju inte du  behöva betala för. Vännen, kan du inte ta och komma hit och bli sams med oss igen.


 
image3



Nu är det hur som helst dags att natta den här kroppen och det ska sovas obarmhärtigt länge på påskafton.
Kanhända tas en och annan tjur vid hornen och ett eller annat gram powerwalkas bort.

There can be only one and that's me,
eller som vi säger:
Det finns bara en av mig och det är jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0