En bänkskiva av bok

Saknas i detta hem och dagen till ära såg jag ett annonsblad som sålde dylika till ett hyggligt pris. Så hur vore det om familjen satte iväg till staden och kollade in utbudet? Förmodligen är skivorna slut och besvikelsen kommer att lysa omkring oss. Troligt är också att det tillståndet kommer att kräva åtminstone ett stödköp av oväsentligheter för att trösta oss och göra utfärden mödan värd.

Ringer man byggvaruaffären som skickat ut bladet får man inget svar och kan således inte i förväg ta reda på om bänkskivan finns kvar och jo, jag fattar att det är en affärsidé, att inte svara på sådana frågor per telefon.
Skulle vi nu till äventyrs ändå våga ge oss av innebär det att vi i förväg måste försöka låna en tillräckligt stor bil för att frakta hem den ev skivan. Detta ger oss alltså en massa besvär men utan dem kan vi ju aldrig få köpt den där hett eftertraktade bokskivan till köket.
Klurig som jag är har jag redan bestämt vilket ev tröstköp som ska göras...
En säck torr fint kluven ved som ska användas för att få igång våran kamin dagligen. För tillfället har vi endast gammal skitved som inte vill sig ordentligt och det är en kamp varje dag innan det sprakar så där hemtrevligt i brasan.
Frågan är vad den sittande regeringen tänker göra åt saken.

Riddaren av den Sorgliga Skepnaden


Ps. Skivan finns kvar, bilen är fixad och vi är strax på väg. Veden ja, den köper jag nog ändå. Det var ju en sån himla bra idé. Har ni tur återkommer jag med en livfull och färgstark beskrivning om hur skivan kom på plats...

Riddaren av den numer inte fullt så Sorgliga Skepnaden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0