Sirap och Holland

Hej och godkväll!

Dagen har förflutit med hemmamake som haft veckovila efter genomförd beredskap. Trevligt tycker jag som ju ändå bara går hemma och skrotar. Fast med min hjärna kan man faktiskt inte göra så mycket annat.
Den som lider av migrän begriper nog precis vad jag menar när jag säger att hjärnan känns som efter ett migränanfall, det är som om den badar i sirap. Tankarna tar en enormt lång tid på sig och det är väl för att hjärnans matte fuskat sig igenom hösten och gjort sånt som hennes hjärna redan sagt Nej tack till.
Sådant trots straffar sig och nu får jag ta det lugn.
Det har jag inget svårt med men det plågar mig en smula att det går så trögt att läsa, det kan ju annars fördriva många timmar. Att lyssna intensivt på en ljudbok är inte heller att tänka på nu för jag orkar inte koncentrera mig för att hålla mig kvar i handlingen. Men som sagt,  det finns ohemult mycket hjärnbefriat skit att glo på när det gäller tv´s utbud så det går alls ingen nöd på mig.

Och dagens glada överraskning består av ett samtal från äldsta dottern i Holland som meddelade att hon trots allt kommer hem till jul. Ja hon firar ju i sedvanlig ordning själva julen hos pappa men några dagar ämnar flickebarnet förgylla tillvaron för sin gamla gaggiga mor också. (Obs! Det var mina ord, inte hennes!)
Och det glädjer en ju när de kommer ihåg sina föräldrar. Undrar just om det medtages någon liten bit god choklad, en alrdig så liten smula god ost eller ett dussin holländska tulpanlökar till mor i julklapp? Nääää gumman, låt bli det. Spar dina pengar till något åt dig själv istället. Lökar kan du skicka närmare hösten, chokladen kan du spara tills du har råd att köpa något riktigt dyrt och ost luktar så fasligt att frakta och som historien lärt oss kan den hamna i Avesta postterminal.

Trevlig helg önskas min månghövdade läsekrets
(Eventuella skrivfel skylles på hjärnproblemen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0