I det allmännas vård

Ja så kan jag än en gång konstatera att vi har en fenomenal sjukvård i det här landet.
Alldeles säkert har nerdragningar av personalstyrkor påverkat dem som ännu arbetar inom vården, med de som är kvar de gör ett alldeles förträffligt jobb.
Var igår tvungen att uppsöka akuten på grund av en rejäl yrsel och det bara virvlade till så låg jag på en undersökningsbrits med blodtryckskontroll, blodprovstagning och en ambitiös sjuksköterska med ett helt "frågebatterie" (som det så modernt kallas). Sen blev det förvisso en ganska lång väntan på att få träffa en läkare och han visade sig vara AT-dito, tycktes vara oerhört nervös men tog uppgiften på allvar. Och eftersom han ville vara på den säkra sidan skulle skiktröntgen genomföras.

Så, röntgen gjordes, vilka maskiner det finns, och jag har en fin hjärna. Det visste jag ju redan så jag var inte förvånad över det konstaterandet. Sen fick jag sova kvar på akutobservation och man kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att det är roligt att ligga på sjukhus men sovit har jag och vaknade något mindre yr än när jag somnade.

Blodtrycket har gått ner till mer normala nivåer och det är väl bara att konstatera att jag och mitt jobb inte passar så bra ihop. Nu måste det till en ändring och jag gissar att det blir jag som får stå för det arrangemanget. Men nu tänker jag inte göra så mycket mer än ligga i sängen, sova, glo på tv och skriva käcka inlägg på bloggen till stor glädje för alla mina läsare. (Antar jag)

Ja och ni kan ju se att jag faktiskt uppfyller en av dessa saker, men det ni inte ser är att inlägget skrivs liggande i sängen med tv på. Det enda jag inte gör är alltså att sova men det finns gränser för vad jag klarar av, har jag ju just fått lov att inse. Men lugn bara, rätt vad det är så somnar jag och ägnar mig åt det helhjärtat.

Sonen har åkt till Östersund för några dagars arbete och väntas hem först till efter helgen så honom behöver jag inte ta hand om på några dagar. De andra i familjen får lov att klara både sig själva och mig så jag ska bara ha det lugnt och skönt. Beställer härmed Gröna kulor och Cloetta Center.
Frågor på det???

Kommentarer
Postat av: Markattan

Jag lovar att jag inte ska ringa för tidigt imorgon. Kanske inte förän efter lunch så du får tid att vila ordentligt. Markattan ser fram emot många och långa inlägg i bloggen, det är skam till sägandes väldigt glest här inne...



Markattan hoppas på snar bättring och hade gärna rumpat iväg med gröna kulor och annat gott, om det inte vore för avståndet.

2008-12-10 @ 17:49:04
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Strandskatan

Av egen erfarenhet rekommenderar Strandskatan : tryck på "STOP"-knappen - lyssna till kroppens signaler - ge dig "egentid" ! ( råd som du säkert redan har fått- men inte lyssnat till - eller ? )

Med hopp om många nya glädjande inlägg och en massa godis !



2008-12-10 @ 19:58:24
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Den hemska tvillingen

Joho då, tvillingen har bådet fått och lyssnat till men det finns sådana som motarbetar sådant som egen tid och det var väl den fällan jag gick i den här gången. Den lille martyren var i farten kanske. Men nu har jag bäddat ner honom och lagt locket på, skruvat igen och slängt bort skruvmejseln.



Men jag tackar för hälsningarna och lovar att skriva nåt läsbart redan i morgon.



Lev väl

2008-12-10 @ 22:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0