Berikande

Bloggar, vad de kan fängsla.
En del bloggar behandlar ämnen som inte intresserar mig, som modebloggar eller träningsditon.
Och så finns bloggar som är så himla illa skrivna att det skär i min språkpoliskropp. Nu vill jag inte på 
något vis hävda att jag alltid skriver bra, korrekt eller ens stavar rätt. Men var och en har väl nån gräns för
vad vi står ut med när det gäller det skrivna språket och när folk ägnar sig åt särskrivningar eller har
en meningsbyggnad som gör att sammanhang försvinner då orkar jag helt enkelt inte läsa.

Men så finns de där bloggarna som ger så mycket tankar, värme, klokskap och skratt.
Har under en tid läst Heja Abbe och det är nog den bästa blogg jag vet. Har du ännu inte hittat dit så är den verkligen att rekomendera. Den skrivs av Abbes pappa och den mannen är en fena på att uttrycka sig, beskriva vardagen på ett fint sätt. Men det som särskilt utmärker den här bloggen är den enorma kärlek som han med små medel visar. Det känns som om man sitter där på sängkanten när Abbe och hans fine storebror ska somna. Ja den ger glädje och visdom som räcker längre än lässtunden.

Läs och lär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0