Vojne vojne

Just nu verkar The terrible twins mest bestå av sjukjournaler och alls inget av de vassa samhällskommentarer jag hade tänkt mig. Bättring utlovas så snart bakterierna flyttat någon annanstans. Än så länge är de kvar, så håll till godo.

Markattan är sjuk och tvillingen är inte heller så alert. Tredje helgen i rad som någon form av sjuka sitter i kroppen och sänker hela mig. Den här gången är det en magsjuka sen i fredags som fortfarande håller mig nere. Nej, det är sviterna efter sjukan som regerar och det är så himla trist.
Men sängen kan man ligga i även under dagtid!

Igår var jag "tvungen" att åka till Östersund för att uppvakta de nyblivna 18-åringarna så vi stuvade in närbo och dotter 1 och 2 i bilen och gav oss iväg. Fast först skulle present till Pär inhandlas, det blev en ny telefon som jag hoppas att han blev nöjd med. Därpå skulle Annas cykel stuvas in, då det lånade cykelstället till bilen inte funkade! Och sen hämtade vi Tuva med nybakad tårta och så iväg för att plocka upp Malin. Anna blev glad för sin gamla cykel men jag glömde förstås att ta med cykelkorgen! Jaja, det kostar på minnet att ha så många barn, bara så att ni vet.
Allt avlöpte väl och vi var hemma igen klockan 20.00. Malin stannade kvar uppe i Jämtland. Vi andra åkte hem men stannade först i Fränsta för att äta middag. En smula Banjovarning var det men lite musikaliska muntrationer bjöds vi då ett lokalt (?) band skulle ha spelning på kvällen och hade "soundcheck" under vår middag.
Väl hemma somnade jag rätt omgående!

Trots magsjukan i fredags hade jag mitt lönesamtal per telefon, för att inte smitta ner chefen. (Sådant kan inverka på löneutvecklingen.) Och jag hade ställt in mig på ett lågt lönebud men blev glatt överraskad. Inte hör budet till högsta jag fått men räknar man med 0 så är ju allt över det att betrakta som bonus. Pengar i all ära men den här gången blev jag nästan rörd över chefens kommentar om att hon saknade "den gamla vanliga E med driv och engagemang". Hon har helt rätt i att jag inte känner så just nu och inte gjort på ett bra tag. Och det finns ju skäl till det som jag redogjorde för henne men tänker utelämna här. (Inte för att det är hemligt men det kräver en längre bakgrundsbeskrivning än vad jag mäktar med nu.)

Kan vi nu gemensamt hålla tummarna för att jag vaknar pigg och kry och med sedvanliga rosor på kinden i morgon? Tack!

Hejs hopps

Kommentarer
Postat av: Markattan

Ja, det är förfärligt tomt på kritisk samhällsanalys och inträngande nutidsrapportering samt välavvägda porträtt av politiker och "stora elefanter". Men ve er, snart har The Terrible Twins repat sig efter den biologiska krigföring de varit utsatta för, var och en på sitt håll, snart är vedergällning att vänta..:-0
Eller åtminstone en och annan kommentar över det som timar.
// Markattan

2008-04-06 @ 18:26:43
URL: http://markattans.blogg.se
Postat av: Pons

Kör på tjejer va, och bli friska snart!

2008-04-07 @ 15:08:46
Postat av: peterA

Om man känner er tillräckligt väl så kan man se samhällsanalysen i det ni ger oss, oavsett om det handlar om pizza, födelsedagar, tvillingar eller kräks.
Som fotograf finner jag det intressant att t.ex. ta bilder av t.ex. en buske bakom vilken det t.ex. står en man med mask. Att få betraktaren att förstå mig, inte bara vid denna bild, utan i ett större sammanhang, så att denne kan leva sig in i min bild av en buske, och se att där står en man, med en mask, är en stor utmaning men också en stark drivkraft. När den nyfikna och vetgiriga frågan kommer, varför såg han så ledsen ut, öppnas plötsligt vägen till ett spännande samtal, eftersom den man jag hade bakom busken var glad och lycklig.

Ni skriver om en magsjuka som stör vardagen, bakom vilket jag upplever ett större perspektiv om vårt gemensamma väl och ve, om sjukvård och sjukförsäkringar, och arbetsplatser med bihängande arbetsmiljöer, dåliga som något goda. Det är ju något som vi strävsamma och långsiktiga betraktare av er ser och hör i det ni gör och säger.

Kan man låta bli att påverka...?

En bild av en buske, bakom vilken... :)

2008-04-08 @ 11:27:45
URL: http://www.petera.se
Postat av: Markattan

Det finns givetvis de som inte kan låta bli att påverka, vilket theterribletwins är öppna för, annars vore det ju inte den blogg det är. Vad vore vi utan ha tagit del av, och tagit in världen, om än bakom en buske. Bakom vilken den glade och lycklige mannens leende stelnade i en grimas, likt en mask. Klart man inte kan låta bli att påverka, det vet ju såväl tvilling ett, två som vilken man i hatt som helst.
Fortsätt gärna att påpeka!

2008-04-12 @ 00:29:17
URL: http://markattans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0