Ny resa

Så har ännu en resa gjorts, nu tillsammans med en ung man i den närmaste kretsen. Han skulle ställas till svars för ett idiotiskt påhitt. Det var snabbt avklarat och han skötte sig fint och har fått konsekvenserna av sitt dåd.
Återstår några samtal och att betala för sina gärningar på ett eller annat sätt. Jag tror att en del av "publikum" veknade i sina hjärtan när de hörde om hans kamp för att komma in på skejtgymnasium.

Magsjukan har äntligen släppt sitt grepp men först i går eftermiddag kände jag mig som folk. Har sovit på en "extrasäng" hos 18-årsdottern men säng förtjänar denna möbel inte att kallas. Snarare är det frågan om en något förlängd solstol av tunnaste modell. Och att sängen var tunn gick att leva med, värre var då bredden som ingalunda översteg 70 cm! Försök att vända er i en sådan med stil och grace! Försök vända er överhuvudtaget utan att kantra! Ååååå vad jag ska sova gott i min egen säng i natt.

Så, när jag sovit ikapp och lagt den ena sjukan efter den andra bakom mig, så ska här återigen skrivas vass samhällskritik. Eller åtminstone ska det skrivas mer regelbundet än det blivit den senaste tiden.

På återläsande och hejs hopps


Kommentarer
Postat av: Eniropojken

Heja "ung man i den närmaste kretsen" Här håller vi alla tummar vi kan för att det ordnar upp sig och för att du kommer in på skejtgymnasium. Vidare skickas det en förhoppning om att modern får en natts skön vila och att sjukdomarna ger sig av i brådrasket.

2008-04-09 @ 02:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0