Smutron, humle och barnbarn

Rapport till storasyster; Smultronplantor har anlänt från Småland. De har klarat resan bra och är nu satta i den medelpadska myllan. (Som mest består av lera och annat krafs) Vi håller tummarna för att de små överlever och hinner aklimatisera sig innan vintern anländer.

Rapport till Markatta; Humlekottar, torkade, färdiga att koka te på har anlänt från Västergötland.  De har klarat resan bra och ligger nu på bänken i köket redo för ett dopp i Närbos tekopp. Vi håller tummarna för att de får honom att somna.

Rapport till nyfikna bloggläsare; Barnbarn blir det bara ett av den här gången. Dottern ringde strax efter 14.00 och meddelade att jag hade fel och hon rätt. Innan dess hann jag bli rejält nervös. Gud vet varför.
Och jag tänkte att om jag blir så här hispig när ungen är på ultraljud så lär jag få en hjärtinfarkt när hon ska föda.
Barnet mår bra och förväntas bli en flicka.

Hur det går med affärsplanen? Nja, efter alla skriverier om Anna Anka (ni vet hon som vill bli en förebild för alla svenska kvinnor) så har jag slagit ett eget företag ur hågen. Tycker att det verkar lite okvinnligt på något vis. Bättre att låta sig försörjas av en riktig karl. Tänker hitta mig en sugerdaddy a la Paul Anka, gifta mig rikt, sälja min själ och kropp och därefter mest köra med personalen. För allvarligt talat flickor, visst är det så vi alla vill ha det, innerst inne.



Riktiga ankor?


        Fuskankor?

Jag skojar bara!

Affärsplanen tumlas nu runt i huvudet på mig allt emedan jag kollar upp ett och annat. Det går framåt.


Kommentarer
Postat av: Markattan

Usch vad du skräms. Var på vippen att ta mig lite humlete så att jag får sova ordentligt och glömma det här. Sen insåg jag att det är dags att sätta sig på bussen.... och att du bara skojade. Puh.



Jaså minsann, en dotter va. Det hade man ju aldrig kunnat tro.



Markattan

2009-09-18 @ 05:26:45
URL: http://markattans.blogg.se/
Postat av: Ännelaij

bara en?

tja, de har haft fel förut..både om kön och om antal.

Fast könet är säkert klart..men den andre tvillingen kanske gömmer sig bakom den ene..vem vet?

Eller jahaja, jomen det var bara en liten söt tjej.

Eller så är det tre?!

(just ja jag skulle ju sluta med !)

Gu va jag är beslutsam.

jooooooo



Anna Anka är min idol.

Tycker bara det är synd hon inte heter Kajsa.

Hon verkar smart, driftig hon gillar att..att...att...att...censur av sin man på morgnarna och närsom han begär det ty annars kommer han att vara otrogen.



Tror jag ska åka över till USA och bräda Anna genom att censur Paul.

Eller näe..fasen vad långt det är till USA..låter dyrt..och lite nasty.

Annelie Anka är dessutom ett sådan fult namn.

Tror jag hellre censur Brad Pitt, fint efternamn där också.

Annelie Pitt...suger på den



Jädrar i min snarklåda jag tror jag gör det!



ses om några månader måste först operera om mig så jag kan bräda Angelina Jolie.

(det lär ta tid)



Todeloooo

/Pitt-Annelie

2009-09-18 @ 09:48:10
URL: http://bradag.blogspot.com
Postat av: Strandskatan

Vad har Närbo gjort eftersom du skall ha honom att slockna över en kopp humlete ? Är han uppe och rumlar runt om nätterna eller hänger i stuprännor...

Ett barnbarn åt gången är lagom dos för att mormor inte skall få glädjefnatt.

Anka var min idol en gång i tiden. Herregud vad det var läääänge sedan. Han är ju en gammal gubbe ju..

och vad sjutton bråkar de för ..så dumt.

Ena tvillingen i karriären ... jobba vidare på den och visa vad kvinnor kan i Sverige !

2009-09-18 @ 11:04:26
URL: http://gammeltacka.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad är smutron för något spännande?



Frågvis

2009-09-18 @ 15:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0